Immersion, jedno z najbardziej doświadczonych studiów VR/AR, stworzyło nową wersję aplikacji ‘Land Cruiser 5 Continents’ dla koncernu Toyota.

Immersion, jedno z najbardziej doświadczonych studiów VR/AR – twórca rozwiązań m.in. dla Coca-Coli, McDonald’s czy HBO, stworzyło nową wersję aplikacji ‘Land Cruiser 5 Continents’ dla koncernu Toyota. Rozwiązanie pozwala na przejazd w technologii rozszerzonej rzeczywistości (AR) najnowszym flagowym SUV-em japońskiego producenta – Toyotą Land Cruiser J300, której premiera odbyła się w czerwcu tego roku.

 

Immersion stworzyło aplikację AR dla koncernu Toyota

Aplikacja pozwala na przejazd najnowszą Toyotą Land Cruiser J300 w rzeczywistości rozszerzonej. Aplikacja umożliwia przejazd testowy samochodem w jednym z pięciu ekstremalnych środowisk, które odwzorowano ze szczególną uwagą dla panujących tam warunków. Immersion przygotowało aplikację dla koncernu samochodowego z myślą o krajach arabskich. ‘Land Cruiser 5 Continents’ jest dostępna do pobrania w tym regionie za pośrednictwem sklepów Apple App Store i Google Play.

 

Technologia AR pozwala na promocję samochodu poprzez interaktywną zabawę, w której możemy zobaczyć jak na naszym własnym biurku samochód terenowy przemierza tajgę czy skaliste pustynie. Kierując wirtualnym pojazdem dostajemy jednocześnie wiele informacji na temat kluczowych zalet i funkcji tego modelu, mogąc przy tym podzielić się naszymi osiągnięciami w mediach społecznościowych, umieszczając filmy i zdjęcia z przejazdów – mówi Piotr Baczyński, prezes zarządu Immersion. Zainteresowanie globalnego koncernu projektem opartym na technologii rozszerzonej rzeczywistości pokazuje, jak ogromne możliwości aplikacje AR stwarzają w zakresie prezentacji i promocji rozmaitych produktów na całym świecie.

 

Aplikacja stworzona przez Immersion wiernie oddaje model jazdy najnowszą Toyotą Land Cruiser J300, której premiera odbyła się w czerwcu tego roku w Dubaju. Użytkownicy mogą przy jej pomocy przetestować, jak pojazd będzie się spisywał w ekstremalnych, niesprzyjających komfortowej jeździe warunkach – w tym celu gracze mają do wyboru aż pięć zróżnicowanych środowisk, które dają możliwość zmierzenia się z unikalnymi wyzwaniami.

 

 

Doświadczenie pozwala wypróbować dwa tryby jazdy – zwykły oraz turbo, ten ostatni dedykowany jest miłośnikom driftu. Ponadto aplikacja daje możliwość poznania wielu szczegółów technicznych dotyczących wybranych elementów samochodu, np. silnika, zawieszenia czy systemu Multi Terrain Select (MTS), a także daje użytkownikowi dostęp do globalnych poziomów sprzedaży producenta.

 

To kolejna współpraca Immersion z rozpoznawalną na całym świecie zagraniczną marką. Wcześniej spółka tworzyła rozwiązania wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości dla oddziału Toyoty w Izraelu, Coca-Coli, McDonald’s, czy HBO. Z kolei aplikacje Immersion przygotowane we współpracy ze Smithsonian Channel oraz z NASA, czyli „Apollo’s Moon Shot AR” oraz „Mission to Mars AR”, były nominowane m.in. do nagród Emmy, Webby czy Apple Design Awards.

 

Immersion obecnie rozwija swoją działalność także na rynku gier wideo. Pod koniec ub. roku spółka powołała firmę zależną Immersion Games S.A., która odpowiada za produkcję gier i aplikacji, wykorzystujących technologię wirtualnej rzeczywistości. Obecnie pracuje nad dwiema produkcjami, z których pierwsza – Disc Ninja – już 5 sierpnia zadebiutuje na platformie Oculus Quest.

 

W trzecim kwartale 2021 r. Immersion Games chce zadebiutować na rynku NewConnect.

 

 

„To dla mnie wyzwanie i odpowiedzialność, które z entuzjazmem podejmuję.”- podkreśla Wojciech Zaskórski, General Manager w Lenovo Polska w programie IT Reseller TV „Liderzy Branży”