Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Imperium Zuckerberga na krawędzi rozpadu?

Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) właśnie wypowiedziała wojnę imperium Zuckerberga. Komisja rozpoczyna proces przeciwko Mecie, oskarżając firmę o stworzenie nielegalnego monopolu przez przejęcie Instagrama i WhatsAppa. Jeśli FTC wygra, niebawem możemy być świadkami rozpadu cyfrowego królestwa stworzonego przez Zuckerberga.

W Waszyngtonie startuje proces, który może wywrócić do góry nogami jedną z najpotężniejszych firm tech na świecie. Komisja FTC, wspierana przez aż 46 stanów, twierdzi, że Meta złamała przepisy antymonopolowe, kiedy przejęła Instagrama w 2012 roku (za „jedynie” miliard dolarów), a następnie WhatsAppa w 2014 za astronomiczne 19 miliardów.

Według FTC, Meta świadomie eliminowała konkurencję w zarodku, co uderzyło zarówno w konsumentów, jak i cały rynek mediów społecznościowych. Komisja żąda radykalnych kroków – rozbicia firmy lub sprzedaży jej kluczowych części, w tym Instagrama i WhatsAppa, które dzisiaj napędzają większość przychodów firmy.

 

 

Meta oczywiście nie zamierza się poddać bez walki. Jennifer Newstead, prawniczka firmy, nazwała zarzuty „kompletnie absurdalnymi” i przekonuje, że przejęcia tak naprawdę wyszły użytkownikom na dobre. Przedstawiciele Mety podkreślają też, że dzisiejszy rynek jest pełen konkurencji – TikTok, YouTube, Snapchat i inne platformy mają się świetnie.

Najciekawsze będą zeznania samego Zuckerberga, który zostanie przepytany o wewnętrzne e-maile, w których podobno wyrażał obawy przed rosnącą konkurencją ze strony firm, które później przejął. Kluczowe pytanie brzmi jednak: czy użytkownicy naprawdę traktują różne platformy społecznościowe jako wymienne?

Sprawa przeciwko Mecie to tylko jeden z pięciu gigantycznych procesów antymonopolowych toczących się obecnie przeciwko technologicznym gigantom w USA. Postępowanie może ciągnąć się tygodniami, a jego wynik może być punktem zwrotnym zarówno dla przyszłości imperium Zuckerberga, jak i dla polityki antymonopolowej nowej administracji Trumpa.