Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Imponujący wzrost ALSO wykazany w półrocznym raporcie szwajcarskiego dystrybutora. Pomimo panującej pandemii firma uzyskała wzrost zysków netto niemal o jedną trzecią.

ALSO ma powody do zadowolenia. Pandemia nie zakłóciła działania firmy na tyle, by spowolnić jej wzrost. O niemal jedną trzecią udało się europejskiemu dystrybutorowi podnieść zyski netto w ciągu ostatniego, niełatwego przecież, półrocza. 

Pandemia Covid-19 doprowadziła do zakłócenia systemów gospodarczych na całym świecie. W branży ICT znalazło to odzwierciedlenie w fundamentalnej zmianie szybkości i intensywności ruchów rynkowych. Popyt był determinowany przez silne wahania czasu i regionów. Na tym etapie najlepiej pozycjonowały się firmy o płaskich strukturach, responsywnych systemach analitycznych i solidnych modelach biznesowych. ALSO, szwajcarski dystrybutor działający w 23 krajach europejskich, nie tylko zdołał przejść przez okres lockdownu bez strat, ale też zwiększył swoje zyski.

Wyniki ALSO w pierwszej połowie roku

Podsumowując pierwsze półrocze firma z Emmen podała, że zwiększyła zysk netto o 31,9%. Sprzedaż netto wyniosła 5,4 miliarda euro, co oznacza wzrost o 13,1% względem analogicznego okresu w 2019 roku. EBITDA (zysk operacyjny przedsiębiorstwa przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych zobowiązań oprocentowanych, podatków, amortyzacji wartości niematerialnych i prawnych) wyniósł 92,4 mln euro – co oznacza wzrost względem H1 2019 o 21,1%.

Przyczyny wzrostu

Podczas gdy gospodarki krajów Europy zwalniają, ALSO rośnie. Gdzie sekret? Wczesne wprowadzenie działań w kontekście pandemii Covid-19, takich jak dodatkowe środki ostrożności w zakresie higieny, systemy zmian w magazynach, biurze domowym itp., wspierane przez specjalistów, zapewniło firmie zdolność do realizacji codziennej pracy, realizowaniu zamówień i wspomaganiu wdrożeń. Nie można zapomnieć także o stałych akcjach promocyjnych – firma z powodzeniem zorganizowała wirtualne targi z ponad 16 000 odwiedzających, co stanowiło też wsparcie dla partnerów.

https://itreseller.pl/itrnewinternational-channel-trendsvisions-wirtualne-targi-zorganizowane-przez-also-28-kwietnia-przyciagnely-250-sprzedawcow-i-okolo-10-000-gosci/

Kolejną rzeczą, która pozwoliła na zachowanie dobrych wyników było poszukiwanie nowych pomysłów na rozwój. ALSO aktywnie zareagowało na obecną sytuację, wprowadzając nowe produkty i usługi, na przykład w sektorze biur domowych i szkół domowych. Kluczowe było m.in. wprowadzenie i rozwój różnych aplikacji usługowych, takich jak Workplace+ lub Rapid Development Kit dla platformy IoT, co umożliwiło resellerom wejście do obiecującego segmentu biznesowego usług, a jednocześnie stanowiło rozszerzenie ekosystemu ALSO.

Szwajcarska firma rozwija także działania w chmurze. ALSO Cloud Platform (ACMP) odnotowała sprzedaż w wysokości 140 milionów euro (+42,9 procent) z 4,8 milionami (+ 62,8 procent) stanowisk.

Optymalizacja biznesu w dobie pandemii

Zadłużenie finansowe netto ALSO spadło do zera i wynosi -0,5 mln euro (219,8 mln euro w I półroczu 2019). W połączeniu z odnawialną, niewykorzystaną linią kredytową w wysokości 300 mln euro, ALSO jest dobrze przygotowane na przyszłość. Firmie udało się też zmniejszyć koszty operacyjne sprzedaży z 4,0 proc. do 3,8 proc. Efekt ten uzyskano dzięki narzędziom cyfrowym (systemy ERP, BI, CRM i AI). To dowód na pomyślną optymalizację strukturalną zapoczątkowaną w 2017 r.

„ALSO jest dobrze przygotowane na te zmiany. Strategia, ekosystem, narzędzia i platformy cyfrowe oraz wzmocnienie organizacji w ważnych obszarach rozwiązań, sklepu internetowego, chmury, IoT i sprzedaży są podstawą do osiągnięcia trwałego, rentownego wzrostu. Chciałbym podziękować wszystkim naszym klientom, partnerom biznesowym, pracownikom i inwestorom za umożliwienie nam osiągnięcia tego wyniku i stworzenia w ten sposób solidnych podstaw na przyszłość ”, wyjaśnia Gustavo Möller-Hergt, CEO firmy ALSO Holding AG

Eksperci branżowi i ekonomiczni są zgodni co do tego, że w „nowej normalności” technologia IT będzie podstawą utrzymania i rozwoju firm. W tym kontekście modele chmurowe staną się bardziej atrakcyjne. Zwiększają elastyczność i skracają czas reakcji, a także mogą być finansowane dla małych i średnich firm w modelu as-a-Service.

https://itreseller.pl/itrnewto-moze-byc-najwieksza-transakcja-w-historii-branzy-polprzewodnikow-nvidia-moze-kupic-firme-arm-skutki-dla-swiata-technologii-bylyby-olbrzymie/