Imponujący wzrost ALSO wykazany w półrocznym raporcie szwajcarskiego dystrybutora. Pomimo panującej pandemii firma uzyskała wzrost zysków netto niemal o jedną trzecią.
ALSO ma powody do zadowolenia. Pandemia nie zakłóciła działania firmy na tyle, by spowolnić jej wzrost. O niemal jedną trzecią udało się europejskiemu dystrybutorowi podnieść zyski netto w ciągu ostatniego, niełatwego przecież, półrocza.
Pandemia Covid-19 doprowadziła do zakłócenia systemów gospodarczych na całym świecie. W branży ICT znalazło to odzwierciedlenie w fundamentalnej zmianie szybkości i intensywności ruchów rynkowych. Popyt był determinowany przez silne wahania czasu i regionów. Na tym etapie najlepiej pozycjonowały się firmy o płaskich strukturach, responsywnych systemach analitycznych i solidnych modelach biznesowych. ALSO, szwajcarski dystrybutor działający w 23 krajach europejskich, nie tylko zdołał przejść przez okres lockdownu bez strat, ale też zwiększył swoje zyski.
Wyniki ALSO w pierwszej połowie roku
Podsumowując pierwsze półrocze firma z Emmen podała, że zwiększyła zysk netto o 31,9%. Sprzedaż netto wyniosła 5,4 miliarda euro, co oznacza wzrost o 13,1% względem analogicznego okresu w 2019 roku. EBITDA (zysk operacyjny przedsiębiorstwa przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych zobowiązań oprocentowanych, podatków, amortyzacji wartości niematerialnych i prawnych) wyniósł 92,4 mln euro – co oznacza wzrost względem H1 2019 o 21,1%.
Przyczyny wzrostu
Podczas gdy gospodarki krajów Europy zwalniają, ALSO rośnie. Gdzie sekret? Wczesne wprowadzenie działań w kontekście pandemii Covid-19, takich jak dodatkowe środki ostrożności w zakresie higieny, systemy zmian w magazynach, biurze domowym itp., wspierane przez specjalistów, zapewniło firmie zdolność do realizacji codziennej pracy, realizowaniu zamówień i wspomaganiu wdrożeń. Nie można zapomnieć także o stałych akcjach promocyjnych – firma z powodzeniem zorganizowała wirtualne targi z ponad 16 000 odwiedzających, co stanowiło też wsparcie dla partnerów.
https://itreseller.pl/itrnewinternational-channel-trendsvisions-wirtualne-targi-zorganizowane-przez-also-28-kwietnia-przyciagnely-250-sprzedawcow-i-okolo-10-000-gosci/
Kolejną rzeczą, która pozwoliła na zachowanie dobrych wyników było poszukiwanie nowych pomysłów na rozwój. ALSO aktywnie zareagowało na obecną sytuację, wprowadzając nowe produkty i usługi, na przykład w sektorze biur domowych i szkół domowych. Kluczowe było m.in. wprowadzenie i rozwój różnych aplikacji usługowych, takich jak Workplace+ lub Rapid Development Kit dla platformy IoT, co umożliwiło resellerom wejście do obiecującego segmentu biznesowego usług, a jednocześnie stanowiło rozszerzenie ekosystemu ALSO.
Szwajcarska firma rozwija także działania w chmurze. ALSO Cloud Platform (ACMP) odnotowała sprzedaż w wysokości 140 milionów euro (+42,9 procent) z 4,8 milionami (+ 62,8 procent) stanowisk.
Optymalizacja biznesu w dobie pandemii
Zadłużenie finansowe netto ALSO spadło do zera i wynosi -0,5 mln euro (219,8 mln euro w I półroczu 2019). W połączeniu z odnawialną, niewykorzystaną linią kredytową w wysokości 300 mln euro, ALSO jest dobrze przygotowane na przyszłość. Firmie udało się też zmniejszyć koszty operacyjne sprzedaży z 4,0 proc. do 3,8 proc. Efekt ten uzyskano dzięki narzędziom cyfrowym (systemy ERP, BI, CRM i AI). To dowód na pomyślną optymalizację strukturalną zapoczątkowaną w 2017 r.
„ALSO jest dobrze przygotowane na te zmiany. Strategia, ekosystem, narzędzia i platformy cyfrowe oraz wzmocnienie organizacji w ważnych obszarach rozwiązań, sklepu internetowego, chmury, IoT i sprzedaży są podstawą do osiągnięcia trwałego, rentownego wzrostu. Chciałbym podziękować wszystkim naszym klientom, partnerom biznesowym, pracownikom i inwestorom za umożliwienie nam osiągnięcia tego wyniku i stworzenia w ten sposób solidnych podstaw na przyszłość ”, wyjaśnia Gustavo Möller-Hergt, CEO firmy ALSO Holding AG
Eksperci branżowi i ekonomiczni są zgodni co do tego, że w „nowej normalności” technologia IT będzie podstawą utrzymania i rozwoju firm. W tym kontekście modele chmurowe staną się bardziej atrakcyjne. Zwiększają elastyczność i skracają czas reakcji, a także mogą być finansowane dla małych i średnich firm w modelu as-a-Service.
https://itreseller.pl/itrnewto-moze-byc-najwieksza-transakcja-w-historii-branzy-polprzewodnikow-nvidia-moze-kupic-firme-arm-skutki-dla-swiata-technologii-bylyby-olbrzymie/