Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Indonezja: Ford inwestuje w fabrykę materiałów do akumulatorów elektrycznych o wartości 4,5 mld USD

Jak podaje Reuters, amerykański producent samochodów Ford Motor Co podpisał w czwartek ostateczną umowę inwestycyjną z PT Vale Indonesia i chińską firmą Zhejiang Huayou Cobalt na budowę zakładu przetwórstwa niklu o wartości 4,5 miliarda dolarów w południowo-wschodnim Sulawesi w Indonezji. 

Rząd Indonezji zakazał eksportu nieprzetworzonej rudy niklu od 2020 r., aby zapewnić dostawy obecnym i potencjalnym inwestorom, a także zachęca światowych producentów pojazdów elektrycznych, takich jak Tesla i chińska grupa BYD, do inwestowania w tym kraju.

Indonezja, która ma największe rezerwy niklu na świecie, stara się rozwijać przemysł przetwórczy metalu, mając ambicje, by docelowo produkować baterie i pojazdy elektryczne.

Vale i Huayou rozpoczęły budowę zakładu w listopadzie, a komercyjne uruchomienie ma rozpocząć się w 2026 roku.

Febriany Eddy, dyrektor naczelny Vale Indonesia, powiedział, że umowa jest wyjątkowa, ponieważ wprowadza amerykańskiego producenta samochodów do biznesu niklowego. Powiedziała, że Vale ma 30% udziałów w projekcie, a pozostała część jest kontrolowana przez Forda i Huayou.

„Ford może pomóc zapewnić, że nikiel, którego używamy w akumulatorach pojazdów elektrycznych, jest wydobywany i produkowany zgodnie z tymi samymi standardami ESG w ramach naszej działalności na całym świecie” – powiedział podczas ceremonii podpisania umowy Christopher Smith, dyrektor ds. rządowych.

Firmy nie podały, ile Ford zainwestuje w fabrykę, która ma produkować 120 000 ton rocznie osadu wodorotlenku mieszanego, materiału pozyskiwanego z rudy niklu do użytku w akumulatorach pojazdów elektrycznych.