Indoorway zwycięzcą finału krajowego konkursu PowerUp! organizowanego przez EIT InnoEnergy i będzie reprezentował Polskę w Wielkim Finale międzynarodowego konkursu dla start-upów.

Najlepszym uczestnikiem finału krajowego konkursu PowerUp! w Warszawie okazał się start-up z obszaru smart building: Indoorway. Marek Przytuła zaprezentował inteligentne narzędzie do digitalizacji przestrzeni, stworzone dla właścicieli nieruchomości – sklepów, biur czy lotnisk oraz dla przemysłu. Indoorway umożliwia podnoszenie wydajności przestrzeni i zwiększenie zaangażowania pracowników oraz klientów, pozwalając na szczegółową analizę ruchu wewnątrz budynku. Narzędzie, łącząc w sobie wiele technik pomiaru (żyroskop, akcelerometr, magnetometr, beacony), zapewnia nie tylko dokładną nawigację po obiektach i mapowanie przestrzeni, ale również optymalizację linii produkcyjnych i planu magazynu, czy poprawę bezpieczeństwa pracowników.

 

Drugie miejsce w konkursie przyznano Handerek Technologies, reprezentowanej przez Susan Kim – Chomnicką. Firma koncentruje się na opracowaniu technologii, które mogą skutecznie przekształcać odpady w czyste paliwo, a w rezultacie wpływać pozytywnie na środowisko. Trzecie miejsce zajął Plantalux – Jakub Lachowski przedstawił innowacyjną technologię oświetlenia, wspomagającą wzrost roślin w uprawach szklarniowych.

 

Do czwartej edycji konkursu organizowanego przez EIT InnoEnergy – największy europejski fundusz w branży cleantech, przystąpiło 299 start-upów z 24 krajów Europy Środkowej i Wschodniej. Polska okazało się być tegorocznym rekordzistą – w naszym kraju zgłosiło się aż 38 zespołów. Gala finałowa w Warszawie, podobnie jak 14 pozostałych finałów krajowych (między innymi na Węgrzech, w Grecji, Turcji, Serbii, Chorwacji, Litwie, Czechach i Estonii), poprzedzona była intensywnymi bootcampami. Uczestnicy z pomocą doświadczonych mentorów i coachów mieli okazję zweryfikować modele biznesowe i udoskonalić sztukę prezentacji.

 

 

 

Podczas finału krajowego przed jury oraz inwestorami i przedstawicielami mediów, swoje innowacyjne rozwiązania zaprezentowało 12 najlepszych polskich start-upów pracujących nad rozwiązaniami z obszaru energii, smart cities, mobility i czystych technologii. Jak podkreśla przewodniczący jury, Maciej Majchrowicz, Business Development Manager w EIT InnoEnergy, uczestnicy PowerUp! oceniani byli między innymi w kontekście świadomości biznesowej oraz potencjału zespołu i gotowości produktu: „Przy wyborze zwycięzcy finału krajowego kierowaliśmy się możliwością globalnego zastosowania innowacji – widzimy taką perspektywę w przypadku firmy Indoorway. Firmę czeka udział w Wielkim Finale w Pradze. Start-up, który tam zwycięży może liczyć na wiedzę, finansowanie i sieć kontaktów InnoEnergy. Działamy w 40 krajach, współpracując z ponad 300 partnerami – największymi koncernami przemysłowymi, wiodącymi ośrodkami badawczymi i akademickimi oraz innowacyjnymi przedsiębiorcami, inwestując co roku ponad 100 mln euro.”

 

W jury zasiedli również inni cenieni fachowcy z sektora energii i venture capital: Michał Lasocki (Angel Investor), Martyna Kozłowska – Żukowska (Narodowe Centrum Badań i Rozwoju), Jarosław Tokarczuk (Enea) oraz przedstawiciel głównego partnera – RAFAKO S.A – Michał Maćkowiak, Head of Innovation: „Bardzo nas cieszy fakt, iż w tym roku w konkursie biorą udział nie tylko firmy z branży energetycznej, ale także z obszaru elektromobilności czy też smart city. Konkurs rozwija się w takim samym kierunku jak RAFAKO, które poza energetyką, poszukuje możliwości dywersyfikacji przychodów w wymienionych wcześniej obszarach. Utwierdza to nas w przekonaniu, że RAFAKO, stając się z początkiem roku również udziałowcem InnoEnergy, obrało dobrą strategię i związało się kapitałowo z właściwym partnerem.”

 

Już 19 czerwca Indoorway weźmie udział w Wielkim Finale konkursu w czeskiej Pradze, gdzie powalczy o 30 tys. Euro i 150 tys. Euro inwestycji w prestiżowym akceleratorze Highway®. „Naszą ideą jest stworzenie najlepszego na świecie rozwiązania do optymalizacji przestrzeni użytkowej. Biorąc udział w konkursie PowerUp! liczymy nie tylko na nowe inwestycje, ale również na kontakty mogące przyspieszyć rozwój produktu i pozyskanie nowych klientów” – mówi Marek Przytuła z Indoorway.