Instagram i Facebook wprowadzają zmiany w kontekście DMA

Użytkownicy Instagrama i Facebooka w Europie będą mieli większy wybór sposobu korzystania z usług Meta Platforms. Jak podała firma, zmiany zostaną wprowadzone, aby zachować zgodność z unijną ustawą o rynkach cyfrowych (DMA).

Na mocy ustawy DMA, której Meta musi się podporządkować do 7 marca br., firmy mają obowiązek traktować własne usługi i produkty w taki sam sposób, w jaki traktują usługi i produkty konkurencji.

Największa na świecie sieć społecznościowa jako ostatnia wprowadziła zmiany w celu zapewnienia zgodności z DMA po tym, jak Google przedstawił swoje korekty zmierzające w tym samym kierunku.

W ciągu najbliższych kilku tygodni użytkownicy otrzymają powiadomienia informujące ich, że mogą wybrać, czy chcą udostępniać swoje dane między usługami Meta – oświadczyła firma na swoim blogu.

IT Reseller TV „Liderzy Branży” – „Będziemy rozwijać swoje kompetencje, żeby być jeszcze lepszym partnerem dla naszych odbiorców” – zgodnie podkreśla zespół Bechtle Direct Polska – Karolina Romańczuk, Bartłomiej Szponar, Łukasz Majda