Instagram otrzymał aktualizację, która zapewnia większą kontrolę nad tym, co widzisz na swoim kanale
Instagram w czwartek uruchomił nowy zestaw funkcji, które pomagają zarządzać tym, co jest widoczne w ramach kanału i wyciszać powiadomienia, informuje CNBC.com.
Zmiany na Instagramie, które obejmują opcję ukrywania postów zawierających dowolne słowa kluczowe wybrane przez użytkowników (takie jak „fitness” lub „dieta”), wydają się mieć na celu rozwianie obaw zgłaszanych przez decydentów dotyczących negatywnego wpływu platformy na nastolatków, wzbudzonych przez udostępnienie dokumentów przez byłą pracownicę Meta, Frances Haugen.
“The Wall Street Journal” poinformował w 2021 r., że wewnętrzne badania Facebooka wykazały znaczny szkodliwy wpływ jego produktów na stosunkowo niewielką część nastoletnich użytkowników. Później to właśnie Haugen okazała się źródłem dokumentów udostępnionych periodykowi. „Trzydzieści dwa procent nastoletnich dziewcząt stwierdziło, że kiedy źle się czuły w swoim ciele, Instagram sprawiał, że czuły się gorzej” – tak , według czasopisma, mieli napisać naukowcy. Wśród nastolatków, którzy zgłaszali myśli samobójcze, 13% brytyjskich użytkowników i 6% amerykańskich użytkowników połączyło problem z Instagramem. W tym czasie szef polityki publicznej Instagrama napisał w poście na blogu, że chociaż artykuł podkreślał „ograniczony zestaw ustaleń”, podtrzymuje badania, które, jak powiedzieli, pokazują „mieszane” ustalenia dotyczące tego, czy media społecznościowe są dobre, czy złe dla użytkowników. Firma obiecała, że wypracuje sposoby zminimalizowania szkodliwych skutków, w tym poprzez „zajęcie się negatywnymi porównaniami społecznymi i negatywnym obrazem ciała”.
Nowe ustawienia obejmują tryb cichy, który pozwala użytkownikom ustawić dostosowany harmonogram wyciszania powiadomień na Instagramie i automatycznej odpowiedzi na bezpośrednie wiadomości (DM). Aplikacja z miejsca poprosi nastolatków o włączenie trybu cichego, gdy spędzą „określoną ilość czasu”, przeglądając aplikację w nocy. Tryb cichy będzie początkowo dostępny w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Kanadzie, Australii i Nowej Zelandii.
Instagram ogłosił kontrolę rodzicielską w 2021 roku, ale platforma dopiero teraz podejmuje kroki, aby umożliwić większą kontrolę nad kanałami użytkowników i dać rodzicom lepszy wgląd w nawyki ich dzieci na Instagramie. Użytkownicy będą mogli teraz odfiltrowywać posty z określonymi słowami w podpisach i hashtagach. Instagram umożliwił już użytkownikom odfiltrowywanie wiadomości prywatnych za pomocą utworzonej przez siebie listy potencjalnie szkodliwych lub obraźliwych treści, ale rozszerzona opcja filtrowania pozwoli użytkownikom dostosować swoje kanały na bardziej szczegółowym poziomie niż kiedykolwiek wcześniej.
Facebook zmienił nazwę na Meta w 2021 roku w ramach kampanii mającej na celu zmianę swojego wizerunku, przenosząc punkt ciężkości na wirtualną rzeczywistość i metaverse. Ustawodawcy w Kongresie i na szczeblu stanowym skupili się jednak bardziej na tym, jak chronić dobro dzieci w Internecie, nakładając nowe wymagania na platformy.
Chociaż zmiany nie zostały jeszcze skodyfikowane na poziomie krajowym, Kalifornia niedawno uchwaliła swój kodeks projektowania dostosowany do wieku, który wymaga od platform zastanowienia się, w jaki sposób ich usługi mogą stanowić zagrożenie dla nieletnich, i zmusza ich do domyślnego włączenia najbardziej rygorystycznych ustawień prywatności. Stanowi grozi obecnie pozew ze strony grupy technologicznej NetChoice, która twierdzi, że ustawa narusza prawa wynikające z Pierwszej Poprawki i może potencjalnie zaszkodzić nieletnim, ograniczając im dostęp do ważnych zasobów.