Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Intel poprawił błędy w Xeonach Sapphire Rapids i wznowił dostawy

Posiadacze procesorów Intel Xeon Scalable 4. generacji powinni rozglądać się za aktualizacją oprogramowania układowego w celu rozwiązania problemu, który na krótko zmusił giganta x86 do wstrzymania dostaw układów o średniej liczbie rdzeni.

Według Intela, tajemniczy błąd, odkryty pod koniec zeszłego miesiąca, mógł „przerwać działanie systemu” na procesorach Sapphire Rapids z ośmioma do 32 rdzeniami w pewnych niezdefiniowanych warunkach. Podczas gdy Intel oceniał sposób łagodzenia problemu za pomocą oprogramowania firmware, producent powiedział, że wstrzymał dostawy z powodu „dużej ostrożności”.

Teraz wydaje się, że Intel odniósł sukces, informując, że dostawy zostały wznowione po ustaleniu, że aktualizacja oprogramowania firmware była wystarczająca, aby zapobiec ponownemu pojawieniu się błędu.

„Jesteśmy teraz pewni, że oprogramowanie firmware rozwiązuje ten problem. Wznowiliśmy wysyłkę wszystkich wersji SPR-MCC i współpracujemy z klientami w celu wdrożenia oprogramowania układowego w razie potrzeby.” – powiedział rzecznik Intela w oświadczeniu.

Niestety, Intel nie odpowiedział na pytania dotyczące przyczyny problemu lub warunków, w jakich pojawił się po raz pierwszy. W poprzednim oświadczeniu gigant x86 powiedział, że problem nie pojawił się, gdy procesory „działały z komercyjnie dostępnym oprogramowaniem”, co jest nieco uspokajające. Nierzadko zdarza się, że błędy są odkrywane po dostarczeniu chipów do klientów. Producenci chipów, w tym Intel, rutynowo wydają erraty dla wszelkiego rodzaju nieoczekiwanych zachowań. Jednak ten konkretny problem był na tyle niepokojący, że Intel podjął decyzję o wstrzymaniu dostaw.

W każdym razie klienci korzystający z Xeonów Sapphire Rapids o średniej liczbie rdzeni powinni na wszelki wypadek załatać swoje systemy. Co więcej, Xeony Intela o dużej liczbie rdzeni i wyposażone w pamięć o wysokiej przepustowości (HBM) nie są dotknięte tym konkretnym problemem.