Intel poprawił błędy w Xeonach Sapphire Rapids i wznowił dostawy

Posiadacze procesorów Intel Xeon Scalable 4. generacji powinni rozglądać się za aktualizacją oprogramowania układowego w celu rozwiązania problemu, który na krótko zmusił giganta x86 do wstrzymania dostaw układów o średniej liczbie rdzeni.

Według Intela, tajemniczy błąd, odkryty pod koniec zeszłego miesiąca, mógł „przerwać działanie systemu” na procesorach Sapphire Rapids z ośmioma do 32 rdzeniami w pewnych niezdefiniowanych warunkach. Podczas gdy Intel oceniał sposób łagodzenia problemu za pomocą oprogramowania firmware, producent powiedział, że wstrzymał dostawy z powodu „dużej ostrożności”.

Teraz wydaje się, że Intel odniósł sukces, informując, że dostawy zostały wznowione po ustaleniu, że aktualizacja oprogramowania firmware była wystarczająca, aby zapobiec ponownemu pojawieniu się błędu.

„Jesteśmy teraz pewni, że oprogramowanie firmware rozwiązuje ten problem. Wznowiliśmy wysyłkę wszystkich wersji SPR-MCC i współpracujemy z klientami w celu wdrożenia oprogramowania układowego w razie potrzeby.” – powiedział rzecznik Intela w oświadczeniu.

Niestety, Intel nie odpowiedział na pytania dotyczące przyczyny problemu lub warunków, w jakich pojawił się po raz pierwszy. W poprzednim oświadczeniu gigant x86 powiedział, że problem nie pojawił się, gdy procesory „działały z komercyjnie dostępnym oprogramowaniem”, co jest nieco uspokajające. Nierzadko zdarza się, że błędy są odkrywane po dostarczeniu chipów do klientów. Producenci chipów, w tym Intel, rutynowo wydają erraty dla wszelkiego rodzaju nieoczekiwanych zachowań. Jednak ten konkretny problem był na tyle niepokojący, że Intel podjął decyzję o wstrzymaniu dostaw.

W każdym razie klienci korzystający z Xeonów Sapphire Rapids o średniej liczbie rdzeni powinni na wszelki wypadek załatać swoje systemy. Co więcej, Xeony Intela o dużej liczbie rdzeni i wyposażone w pamięć o wysokiej przepustowości (HBM) nie są dotknięte tym konkretnym problemem.