Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Intel próbuje reagować na kryzys. Producent ogłosił wydłużenie gwarancji na część procesorów. Strat wizerunkowych to raczej nie przykryje

Intel ogłosił przedłużenie gwarancji dla procesorów 13. i 14. generacji, które borykają się z problemami stabilności. Nowa polityka gwarancyjna wydłuża okres ochrony z trzech do pięciu lat i obejmuje zarówno procesory w wersji Boxed, Tray, jak i te zakupione od OEM-ów oraz integratorów systemów.

Przedłużona gwarancja obowiązuje na całym świecie, co oznacza, że każdy, kto zakupił dotknięty problemem procesor, jest objęty ochroną, niezależnie od miejsca zakupu. Procedura reklamacyjna będzie się jednak różnić w zależności od formy zakupu procesora. Posiadacze procesorów Boxed, czyli tych zakupionych w oryginalnym opakowaniu detalicznym, mogą bezpośrednio kontaktować się z Intel w celu aranżacji zwrotu (RMA). Natomiast posiadacze procesorów Tray lub tych zakupionych w gotowych zestawach komputerowych muszą skontaktować się ze sklepem, w którym dokonali zakupu. Gwarancja obejmuje układy: i9-13900KS, i9-14900KS, i9-13900K, i9-14900K, i9-13900KF ,i9-14900KF, i9-13900, i9-14900, i7-13700K, i7-14700K, i7-13700KF, i7-14700KF, i7-13790F, i7-14790F, i7-13700F, i7-14700F, i7-13700, i7-14700, i5-13600K, i5-14600K, i5-13600KF oraz i5-14600KF.

Nowa gwarancja obejmuje zarówno nowo zakupione, jak i wcześniej nabyte procesory. Bez względu na to, czy procesor został kupiony w dniu premiery, czy będzie kupiony w przyszłości, użytkownicy mogą liczyć na pięcioletnią ochronę.

Intel zaznacza, że klienci, którzy doświadczyli problemów ze stabilnością na procesorach 13. i 14. generacji, ale nie byli w stanie skutecznie zrealizować reklamacji, powinni ponownie skontaktować się z działem wsparcia technicznego Intel w celu uzyskania dalszej pomocy. To ważne oświadczenie, zwłaszcza w kontekście przypadków zgłaszanych przez użytkowników, gdzie dochodziło do problemów z procesem RMA, a nawet podejrzeń o fałszywe procesory sprzedawane przez niektórych sprzedawców.

Oprócz przedłużenia gwarancji, Intel planuje również wydać łatkę, która ma na celu rozwiązanie problemów związanych z podwyższonymi napięciami, które wpływają na niezawodność procesorów. Aktualizacja ta ma zostać wydana do połowy sierpnia. Niestety, procesory, które już stały się niestabilne lub uszkodzone, nie zostaną naprawione przez tę łatkę, co oznacza, że użytkownicy będą musieli skorzystać z procesu RMA, aby wymienić wadliwe jednostki.

Dzięki tym działaniom Intel stara się zwiększyć zaufanie klientów i zapewnić im wsparcie w przypadku problemów z najnowszymi procesorami. Pytanie tylko – czy mleko się już nie rozlało?