Intel reorganizuje zespół sprzedaży dla AWS, Dell i innych głównych klientów po odejściu dyrektora wykonawczego
Intel przeprowadził znaczącą reorganizację swojego globalnego zespołu sprzedażowego, obejmującego najważniejszych klientów OEM i usług chmurowych, takich jak Amazon Web Services czy Dell Technologies. To nastąpiło po odejściu lidera zespołu, który został prezesem Lenovo w Ameryce Północnej.
Reorganizację ogłosił Christoph Schell, dyrektor handlowy Intela, w liście skierowanym do pracowników grupy ds. sprzedaży, marketingu i komunikacji. Te zmiany stanowią integralną część szerszego planu powrotu Intela na czoło branży półprzewodników do roku 2025 oraz transformacji firmy w kompleksowego dostawcę układów scalonych, oprogramowania i usług.
Ryan McCurdy, który kierował kluczowymi relacjami handlowymi z AWS i Dell, zdecydował się odejść do Lenovo. W związku z tym Intel podjął decyzję o podziale najważniejszych kont klientów pomiędzy nową oraz istniejącą grupę w ramach struktury SMG. Zarządzanie najważniejszymi klientami OEM (czyli firmami takimi jak Dell, HP Inc. i Lenovo) zostaje przeniesione pod nadzór Grega Ernsta. Jednakże warto zaznaczyć, że Leighton Phillips nadal będzie kierował relacjami Intela z Lenovo, choć teraz będzie raportował do Ernsta oraz współpracował z Alanem Wangiem, który odpowiada za SMG dla Intel w Chinach, gdzie znajduje się siedziba Lenovo.
Natomiast obowiązki związane z obsługą najważniejszych klientów korzystających z usług chmurowych (takich jak AWS, Microsoft i Google) przeniesiono do nowo utworzonej grupy o nazwie Global Solutions and Services. Jak wyjaśnił Schell, ta grupa będzie się koncentrować na przyspieszeniu kolejnej fazy sprzedaży opartej na wartości w ramach oferty Intela. Nową jednostką dowodzącą Global Solutions and Services będzie David Meffe, doświadczony weteran działu sprzedaży Intela, który ostatnio pełnił funkcję tymczasowego lidera sprzedaży i marketingu globalnego w dziale Network and Edge Group.
Schell wprowadza także inne kluczowe zmiany w strukturze SMG. Ustanowił nowy zespół strategii i rozwoju, którego zadaniem będzie skupienie się na ogólnej strategii wejścia na rynek oraz przyspieszenie procesu transformacji poprzez wdrażanie innowacyjnych modeli biznesowych. W międzyczasie Intel podkreśla kontynuację ważnej inicjatywy sprzedaży opartej na wartości, co stanowi kluczową część strategii firmy.
Wprowadzone zmiany odzwierciedlają rosnącą złożoność produktów Intela oraz coraz większe skupienie firmy na rozwijaniu nowych technologii procesorów, współpracując równocześnie z odpowiednimi rozwiązaniami softwarowymi i usługami, co staje się niezwykle istotne w kontekście przyszłościowej strategii rozwoju firmy, szczególnie w obszarze sztucznej inteligencji.
TSMC, Bosch, Infineon i NXP łączą siły, aby utworzyć ESMC, europejską spółkę joint venture