Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Intel Xe 2 będzie skupiać się wyłącznie na zastosowaniach klienckich.

Pomysł Intela, by jedną architekturę GPU stosować we wszystkich segmentach rynku nie okazał się idealny. Dlatego też, firma planuje zmiany.

W niedawnym wywiadzie dla HardwareLuxx, przedstawiciel Intel Graphics Group, Tom Petersen, przyznał, że podział architektury Xe na odmiany dla różnych segmentów rynku (układy zintegrowane, mobilne, dla graczy, dla centrów danych i HPC) nie okazał się tak opłacalny, jak początkowo sądzono. Właśnie dlatego Intel chce teraz przeprowadzić mniej uciążliwą segmentację dla przyszłych iteracji, przy czym nadchodząca generacja Xe 2 ma skupić się tylko na dwóch gałęziach: Xe2-LPG dla iGPU i Xe2-HPG dla dGPu. Celem jest ostatecznie posiadanie jednego niezmodyfikowanego projektu obsługującego wszystkie segmenty.

Serwis Videocardz zwraca uwagę, że Intel planuje również zaktualizować obecną architekturę Xe o gałąź Xe-LPG opracowaną specjalnie dla układów mobilnych Meteor Lake, które zostaną wprowadzone na rynek jeszcze w tym roku. W 2024 roku układy Lunar Lake nowej generacji zaprojektowane wyłącznie dla ultracienkich laptopów najprawdopodobniej zostaną wprowadzone na rynek wraz z gałęzią Xe2-LPG. W ten sposób jednostki iGPU Lunar Lake mogą zawierać ponad 128 jednostek wykonawczych XMX i stanowić konkurencyjną alternatywę dla iGPU RDNA3 firmy AMD. Z drugiej strony Xe2-HPG może najpierw zostać uruchomiony z procesorami graficznymi Arc Battlemage do komputerów stacjonarnych, zastępującymi obecne modele Alchemist.