Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Intel zmienia nazwy procesorów. Pożegnajcie się z Core i5 czy Core i7.

Intel wprowadza istotny rebranding produktowy dla CPU. Teraz zamiast Core i3/i5/i7 czy i9 nazewnictwo obejmie Intel® Core™ Ultra i Intel® Core™. Nowy branding zaczynie obowiązywać od nadchodzącej generacji Intel Meteor Lake.

„Nasza mapa drogowa dla klientów pokazuje, w jaki sposób Intel stawia na innowacyjność i przywództwo technologiczne dzięki produktom takim jak Meteor Lake, które koncentrują się na efektywności energetycznej i sztucznej inteligencji na dużą skalę. Aby lepiej dostosować się do naszych strategii produktowych, wprowadzamy strukturę brandingową, która pomoże kupującym komputery PC lepiej odróżnić najlepsze z naszych najnowszych technologii i naszą główną ofertę”. – Caitlin Anderson, wiceprezes firmy Intel i dyrektor generalny Client Computing Group Sales

Nowa struktura nazewnictwa jest dość prosta. Intel wprowadza nową markę Core Ultra dla najbardziej zaawansowanych procesorów klienckich. Jednostki Core (bez „Ultra”) będą reprezentowały niższy i średni segment wydanościowy. Znika też charakterystyczne „i” w nazwach CPU. Tym samym, podzieli to ofertę producenta na dwie grupy:

  • Intel Core

A więc Core 3, Core 5, Core 7. W nazwie konkretnego modelu ma pojawić się czterocyfowy kod, którego charakterystki jeszcze nie poznaliśmy. Intel podaje jednak, że będzie to oznaczenie pozwalające łatwo zidentyfikować konkretne obszary zastosowań danego procesora.

  • Intel Core Ultra

Czyli układy Core Ultra 5, Core Ultra 7 i Core Ultra 9. Co dokładnie będzie odróżniało je od „zwykłych” modeli? Tego, póki co, nie wiemy. Osobiście stawiałbym na to, że będą to jednostki z wyższą częstotliwością, a do tego odblokowanym mnożnikiem. Nazewnictwo tej serii również zachowa czteroznakowy kod.

Inne zmiany

Producent odświeżył także logotypy Intel Evo oraz Intel vPro. vPro będzie miał teraz niejako trzy stopnie zaawansowania: Intel vPro Essentials, Intel vPro Enterprise i Intel vPro evo Edition.

Szczególnie ciekawe ma być natomiast to, że Intel chce odejść od silnego wskazywania znaczenia konkretnych generacji CPU w swojej komunikacji. Dlaczego? Nie do końca to rozumiem – dotychczas to właśnie wyraźnie starzejąca się generacja posiadanego CPU podsuwała mi myśl o upgrade posiadanego komputera.