Inteligentny samochód Huawei SERES SF7 zostanie wprowadzony na rynek w drugiej połowie 2021 r.
Huawei kilkakrotnie zaprzeczało, że buduje własny samochód. Oczywiście, ostatecznie jest nieco inaczej, bo inteligentne auta to branża, w której doświadczenie i potężne możliwości badawcze chińskiego producenta są nieocenionym atutem, co stało się motorem napędowym partnerstwa z firmą SERES. Ostatnio firma Huawei oświadczyła też, że pomoże firmom motoryzacyjnym w produkcji dobrych samochodów z wykorzystaniem inteligentnych rozwiązań Huawei.
Huawei partnerstwo z należącym do Chongqing Sokon Industry Group producentem samochodów marki SERES ogłosiło w kwietniu tego roku. Efekt współpracy, Huawei SERES Smart Selection SF5, to samochód naszpikowany rozwiązaniami Huawei, zarówno w kwestii nagłośnienia, pracy multimediów czy nawigacji, jak i inteligentnych systemów auta. Jednak telekomunikacyjny gigant wniósł do partnerstwa coś jeszcze – swoją sieć dystrybucji.
Huawei zaczął sprzedawać samochody za pośrednictwem swoich oficjalnych sklepów w Chinach. Model SERES SF5 cieszy się popularnością wśród klientów. Z udostępnionych informacji wynika, że do 2022 r. Huawei planuje udostępnić swoje inteligentne samochody w 200 sklepach.
Co więcej, Yu Chengdong, dyrektor generalny Huawei CBG, postawił sobie za cel rozszerzenie oferty SF5 do 1000 sklepów Huawei do końca tego roku i sprzedaż 300 000 sztuk w ramach firmy w przyszłym roku. Póki co, model ten sprzedał się w liczbie około 6500 sztuk. Jednak żadna marka nie może funkcjonować mając jeden model w ofercie. Świeże informacje sugerują, że Huawei planuje wprowadzić do sklepu zupełnie nowy samochód SERES SUV SF7 w drugiej połowie 2021 roku. Jak donosi serwis huaweicentral, Huawei otworzyło rekrutację i oferuje wysokie wynagrodzenia w celu zbudowania silnego zespołu sprzedaży Huawei. Widać wyraźnie, że firma szykuje się do motoryzacyjnej ofensywy.
Huawei i SERES wspólnie projektują 7-miejscowego SUV-a, który zastosuje pełny zestaw rozwiązań Huawei i ma zapewnić obsługę mocy wyjściowej 30 W plus ładowania w stacji dokującej. Spekuluje się, że ten samochód pojawi się w dwóch modelach – w wariancie standardowym i w wariancie z wyższej półki. Będzie jednak droższy niż SERES SF5. Model podstawowy zacznie się od 300 000 juanów (niecałe 180 000 zł), a wariant z wyższej półki będzie kosztował ponad 500 000 juanów (295 000 zł).