Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Interesująca zmiana na rynku konsol: Microsoft radzi sobie lepiej niż Sony.

Gracze zaczynają chętniej kupować konsole Microsoftu i widać to doskonale w statystykach. 

Nie jest tajemnicą, że w rywalizacji tzw. dużych konsol (nie wliczając mobilnych) od lat przewodziło Sony. Kolejne generacje PlayStation przekonywały do siebie graczy przede wszystkim lepszymi grami na wyłączność, wśród których obecne były tytuły powszechnie uważane za jedne z najlepszych gier w historii cyfrowej rozrywki (np. seria “The Last of us” czy “God of war”). Microsoft wprawdzie też miał swoje hity, ale “Gears of War” czy seria “Halo” nigdy nie okazały się taką zachętą do kupna Xboxa, by przechylić szalę na stronę Microsoftu. A jednak – teraz widzimy zmianę.

Serwis VGChartz, specjalizujący się w danych z obszarów związanych z grami, opublikował informacje z rynku konsol w pierwszym kwartale tego roku. Okazuje się, że początek roku należał do Microsoftu i jego Xbox Series X/S. Konsole te sprzedawały się znakomicie – tylko w marcu sprzedaż wyniosła ponad pół miliona sztuk. Xboxy najlepiej sprzedawały się w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii i w krajach Europy Zachodniej. Ostatnie miesiące należały do konsol Microsoftu – w 2022 roku przewaga konsol Xbox nad PlayStation wyniosła niemal 450 000 sztuk. Nie należy jednak zapominać, że w całym cyklu życia nowej generacji konsol to produkt Sony wypada lepiej. Do 16 kwietnia 2022 roku PlayStation 5 sprzedało się w liczbie niemal 19 mln sztuk, podczas gdy Xbox Series X/S – 14,2 mln sztuk.

Znaczący wzrost sprzedaży Xboxów ma dość zrozumiałe źródło. Jest nim Xbox Game Pass – usługa subskrypcyjna (z której zresztą sam również korzystam), która zapewnia dostep do potężnej biblioteki gier. Ponieważ Microsoft w ostatnim czasie silnie inwestował w kupno uznanych firm z branży game-developerskiej, Game Pass może być jeszcze lepszym czynnikiem przemawiającym za zakupem Xboxa. Sony, póki co, nie ma dobrej odpowiedzi na Game Passa i nie zanosi się, by miało ją mieć.

 

Innowacje zmieniające oblicze świata, budowa bardziej ekologicznego i inteligentnego świata, głównymi tematami Huawei Global Analyst Summit.