Inwestowanie w transformację sieci staje się kluczowe, aby odnosić sukcesy w branży usług telekomunikacyjnych, wynika z badania Accenture
Najnowsze badanie Accenture pokazuje jak odnoszący sukcesy liderzy branży usług telekomunikacyjnych przestawili się na inwestowanie w transformację sieci. Ta strategia bazuje na nowych technologiach, które wspierają branżę telekomunikacyjną w maksymalizowaniu potencjału przychodów poprzez oferowanie nowych, bardziej indywidualnych produktów i usług w sieci. Te zaś działają szybciej, lepiej i taniej.
Większa wartość z inwestycji sieciowych
Jak wynika z badania wśród 200 liderów branży telekomunikacyjnej, którego wyniki zaprezentowano w raporcie Accenture „Start at the center: Network-led transformation for growth”, 82% liderów spodziewa się wzrostu wydatków na sieć o 6-10% w ciągu najbliższych trzech lat. Oczekują oni wymiernych efektów swoich inwestycji.
Ponad trzy czwarte (77%) kadry kierowniczej podało w badaniu, że ich działania w zakresie transformacji sieci będą miały duży wpływ na osiągane przychody i marże. Dość zaskakujące jest to, że jedynie 13% ankietowanych zwiększa inwestycje w sieci nowej generacji. Ta grupa liderów ma wyższe oczekiwania co do swoich przyszłych wyników. Spodziewają się, że w najbliższych trzech latach ich przychody będą półtora raza wyższe od przychodów konkurencji, a ich marża brutto będzie 1,8 razy wyższa.
Sieci bazujące na rozwiązaniach chmurowych umożliwiają tworzenie kompleksowych, elastycznych i skalowalnych sieci. Niemal wszyscy badani dostawcy usług telekomunikacyjnych (95%) uważają rozwiązania chmurowe za ważne dla uzyskania opłacalnej, elastycznej sieci, a 83% sądzi, że sieć w chmurze zmieni charakter ich działalności.
Niedobór talentów oraz ograniczona adopcja nowych technologii
Pomimo znacznych inwestycji, większość dostawców usług telekomunikacyjnych stoi przed wyzwaniami kompleksowej transformacji sieci. Połowa badanych firm nie wdrożyła praktycznych zastosowań sieci, takich jak automatyzacja i analityka, które są dziś fundamentem każdej transformacji. Ponadto, jeśli chodzi o udostępnianie rozwiązań chmurowych oraz wprowadzanie bazujących na nich innowacji, tylko 6,5% badanych uważa, że ich firma dysponuje odpowiednimi umiejętnościami i kulturą wewnętrzną do zarządzania zaawansowanymi sieciami.
– Firmy telekomunikacyjne przywiązują dużą wagę do swoich sieci, które są ich głównym zasobem strategicznym. Wyzwanie polega na tym, jak przekształcić ich sieci w sposób, który wykracza poza prostą modernizację polegającą na zastąpieniu danego rozwiązania rozwiązaniem nowej generacji , i zamiast tego przygotowuje organizację do procesu ciągłego wdrażania innowacji oraz ulepszania doświadczeń klientów – powiedział Andy Walker, global Communications & Media industry lead w Accenture. – Budując sieć bazującą na rozwiązaniach chmurowych, operatorzy telekomunikacyjni są lepiej przygotowani do rozwoju opartego na innowacjach oraz do efektywnego utrzymania sieci.
Accenture przeprowadziła badanie wśród 200 globalnych menedżerów wyższego szczebla ds. technologii, biznesu i finansów oraz obsługi klienta w branży telekomunikacyjnej w 18 krajach: Australii, Brazylii, Kanadzie, Francji, Niemczech, Indiach, Włoszech, Japonii, Holandii, Polsce, Singapurze, Republice Południowej Afryki, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz Stanach Zjednoczonych. Jako uzupełnienie wyników badania firma zebrała analizy przypadków skupiające się na rozwoju zaawansowanych sieci w branży telekomunikacyjnej, ich wpływie na ewolucję sposobów prowadzenia biznesu oraz najlepszych praktykach. Wykorzystała również doświadczenia wielu dyrektorów Accenture, którzy pracują bezpośrednio z klientami z branży usług telekomunikacyjnych nad ich planami przekształcania sieci.