Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Inwestycje firm w nowe technologie – co o tym myślą pracownicy?

Najnowsze badania Ricoh pokazują dość znaczną różnicę w postrzeganiu wkładu w budowanie doświadczenia pracownika między zarządzającymi a zatrudnionymi w firmie. 72% osób decyzyjnych wierzy w to, że procesy i systemy wdrożone w firmie są wybierane z myślą o dobru pracowników. To zdanie podziela jedynie 58% z nich.

36% pracowników jest zdania, że nowe rozwiązania technologiczne wprowadzane przez firmę nie będą miały realnego wpływu na ich dotychczasową pracę. Pokazuje to, że część wdrożeń  jest realizowana bez zbadania dokładnych potrzeb osób, które będą z nich korzystać. Skutkuje to tym, że narzędzia, które mają wspomóc i usprawnić pracę okazują się kompletnie nietrafione.

Brak dokładnej analizy na etapie podejmowania decyzji o rozpoczęciu wdrożenia będzie miało poważne konsekwencje. Nowy system nie przyczyni się do wzrostu efektywności i rozwoju firmy, negatywne skutki będą również odczuwalne w obszarze związanym z przyciągnięciem i zatrzymaniem najlepszych specjalistów. Aż 30% pracowników przyznaje, że warunki pracy oraz tzw. doświadczenie pracownika mają kluczowe znaczenie, podczas podejmowania decyzji o kontynuowaniu kariery u obecnego pracodawcy.

Mimo to, inwestycje w narzędzia, które podnoszą poziom doświadczenia pracownika nie są powszechne. 32% europejskich firm nie ma wdrożonych systemów do zarządzania projektami,  34% oprogramowania do automatyzacji, a 30% nie dysponuje rozwiązaniami wspierającymi spotkania przebiegające w modelu hybrydowym. Natomiast możliwości korzystania z tych narzędzi oczekują pracownicy. 64% badanych pracowników wskazuje, że dzięki nim ich praca przyniosłaby więcej wartości firmie.

Aby wybrać dobre rozwiązania i stworzyć komfortowe warunki do pracy, pracodawcy muszą wsłuchać się w potrzeby i głosy swoich pracowników. Ważne jest również to, żeby ich opinia miała wpływ na to, z jakich narzędzi w codziennej pracy korzysta firma. Kierowanie się strategią, która koncentruje się na potrzebach pracowników i planowanie inwestycji, które będą miały pozytywny wpływ na ich doświadczenie w miejscu pracy, przełoży się na podniesienie efektywności i zadowolenia z pracy.

 

“Firmy inwestują w nowe technologie, aby przyspieszyć swój rozwój i zadbać o większą efektywność operacyjną. Niestety w wielu przypadkach decyzja o wdrożeniu nowych technologii nie jest poprzedzona dialogiem z pracownikami i dokładnym zbadaniem ich potrzeb. To rodzi frustracje po obu stronach, ponieważ firma nie zyskuje na nowym rozwiązaniu, a pracownicy nie uznają nowych narzędzi za pomocne. Aby osiągnąć sukces, zdanie pracowników powinno mieć kluczowe znaczenie w budowaniu strategii inwestycji w nowe technologie” – mówi Nicola Downing, CEO, Ricoh Europe.

 

Rekordowe ISE 2023! Tegoroczna najlepsza w historii.