IT Reseller TV „Liderzy Branży”: Tomasz Sobol z OVHCloud i dr Mateusz Maj z VivaDrive o elektromobilności, sztucznej inteligencji i trendach rozwojowych

W najnowszym odcinku „Liderów Branży” rozmawiamy z dr Mateuszem Majem, prezesem VivaDrive oraz z Tomaszem Sobolem, Cloud Product Managerem z OVHCloud. 

Rewolucja w transporcie, związana ze stopniowym przechodzeniu na pojazdy hybrydowe i elektryczne nakłada wyjątkowe wyzwania np. na floty transportowe firm. Przedsiębiorstwa mogą jednak liczyć na wyjątkowo profesjonalną pomoc… która także wykorzystuje technologię, będącą głośnym trendem: sztuczną inteligencję.

„Działamy w szeroko pojętej mobilności, w transporcie. Pracujemy z firmami nad optymalizacją kosztów i procesów, ale też nad wdrażaniem tzw. zielonego transportu w firmach” – wyjaśnia dr Mateusz Maj, VivaDrive – „Bierzemy dane i na nich staramy się pomóc naszym klientom podliczyć koszty działania floty, ale też w dopasowaniu się do nowych regulacji i wdrażaniu się w trend zeroemisyjnego transportu (…) nie chodzi tylko o samochody, (…) chodzi o zmniejszanie śladu węglowego”

Firma korzysta przy tym z infrastruktury OVHCloud, co umożliwia jej także ekspansję międzynarodową. Specyficzne wymagania klientów VivaDrive np. związane z lokalizacją danych, mogą być spełnione przez europejskiego giganta rynku usług chmurowych. Jednocześnie obie firmy reprezentują „zielone” podejście do biznesu.

„Jesteśmy firmą, która od początku zwraca uwagę na obszar ekologii. Dziś jesteśmy na etapie scope 3, bo to nie tylko chłodzenie naszych serwerów czy pozyskiwanie energii, ale cały proces dostarczenia serwera na rynek” – wyjaśnia Tomasz Sobol, OVHCloud – (…) „Mamy własną fabrykę serwerów, sami kupujemy komponenty od różnych dostawców (…) ale to dopiero początek (…) Tworzymy bowiem niemal zamknięty obieg. Serwery, które pracują o klienta np. 5-6 lat. Po tym są zabierane do oferty, w której klient może je kupić dużo taniej, (…) a gdy wychodzą z eksploatacji, nie wyrzucamy ich do kosza. Prowadzimy refurbirishing, co pozwala odzyskać pewne elementy. Nam pozwala to ograniczyć koszty, ale z korzyścią dla śladu węglowego.”

 

 

W naszej rozmowie poruszamy także tematykę energetyki, ale też regulacji, które coraz bardziej kierują europejskie gospodarki w stronę zielonego przemysłu.