Italvolt licencjonuje technologię baterii od izraelskiego StoreDot
Producent akumulatorów do pojazdów elektrycznych Italvolt uzyska licencję na technologię szybkiego ładowania akumulatorów od izraelskiego start-upu StoreDot do produkcji akumulatorów litowo-jonowych, który zbiera fundusze na budowę zakładu we Włoszech, poinformowano w poniedziałek.
Jak donosi Reuters, Italvolt zabezpieczy minimalną ilość akumulatorów wyprodukowanych w zakładzie dla firmy StoreDot i klientów, powiedział przedsyawiciel Litalvolt w oświadczeniu, nie określając jednak ilości. StoreDot, którego inwestorami są między innymi dział ciężarówek niegdysiejszego Daimlera, obecnie Mercedes-Benz, BP, VinFast, Volvo, Polestar i Samsung opracowuje szybko ładujące się ogniwa akumulatorowe do samochodów elektrycznych, wykorzystujące elektrody bogate w krzem. Umożliwiają one szybsze ładowanie ogniw; celem jest uczynienie ogniw zdolnych do zapewnienia 100 mil (161 km) zasięgu na 5-minutowym ładowaniu do 2024 r., a dalej zejść z czasem ładowania do 2 minut w terminie do 2032 r., dzięki czemu pojazdy elektryczne (EV) będą bardziej atrakcyjne dla potencjalnych klientów zniechęconych długim czasem koniecznym dla naładowania pojazdu.
Możliwość szybkiego ładowania mogłaby również umożliwić producentom pojazdów elektrycznych instalowanie mniejszych zestawów akumulatorów, a tym samym obniżenie kosztów ich samochodów. Obecnie StoreDot licencjonuje technologię swojemu partnerowi produkcyjnemu EVE Energy w celu produkcji baterii w Chinach i wysyłki do klientów w Chinach i Korei.
To najnowsze porozumienie zapewniłoby StoreDot partnera produkcyjnego bliżej klientów w Europie, powiedział dyrektor generalny, Doron Myersdorf, w rozmowie z Reuters. Italvolt jest jednym z nielicznych startupów zajmujących się akumulatorami, które próbują zebrać pieniądze i zbudować lokalną europejską branżę baterii, aby konkurować z azjatyckimi gigantami, którzy dominują w globalnej sprzedaży.
Firma założona przez Larsa Carlstroma prowadzi rozmowy z inwestorem instytucjonalnym w sprawie finansowania w transzach w wysokości 500 milionów euro (541 milionów dolarów) w ciągu 2023 roku, z którym mogłaby rozpocząć produkcję, powiedział Carlstrom. W sumie elektrownia o mocy 45 gigawatogodzin będzie kosztować do 3 miliardów euro. Firma prowadzi również rozmowy z włoskim rządem w sprawie finansowania, ale stwierdziła, że jest „za wcześnie, aby podać dokładne dane”.