Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Izba Gospodarki Elektronicznej podaje, że koszt dostosowania sektora e-commerce do regulacji prawnych to 55,4 mld zł rocznie

Według raportu Izby Gospodarki Elektronicznej (e-Izby) roczne koszty dostosowania do regulacji prawnych przez polski e-commerce odpowiadają 6% rocznej sprzedaży sektora.

Izba Gospodarki Elektronicznej podkreśla w swojej pracy, że nie chodzi o wprowadzanie kolejnych norm prawnych, ale o skuteczne egzekwowanie istniejących przepisów od podmiotów spoza UE oraz uspójnienie obowiązujących regulacji. Bez takich działań nierówne ramy prawne prowadzą do wzrostu kosztów po stronie unijnych firm i pogłębiają ich nierówną konkurencję z przedsiębiorstwami z Azji, które nie muszą spełniać tych samych wymagań.

Raport wskazuje trudności, z jakimi mierzy się polski sektor e-commerce oraz jakie działania są konieczne, by wyrównać szanse na rynku.

„Z raportu 'e-Accurate 2024′ wynika, że:

– roczne koszty dostosowania do regulacji prawnych w polskim e-commerce wynoszą 55,4 mld zł, co odpowiada 6% rocznej sprzedaży sektora.

– średni koszt wdrożenia regulacji dla jednej firmy to 159,5 tys. zł, a dla dużych przedsiębiorstw wydatki sięgają nawet 1 mln zł.

– wiele firm, szczególnie małych i średnich, zmaga się z czasochłonnymi procesami dostosowania, które w przypadku niektórych trwały ponad dwa lata” – podsumowano w notatce towarzyszącej badaniu.

Nowe regulacje prawne w e-commerce, takie jak RODO, dyrektywa Omnibus czy Akt o Usługach Cyfrowych (DSA), kształtują rynek i relacje między sprzedawcami a konsumentami. Jednak ich implementacja generuje ogromne koszty i wyzwania dla polskich przedsiębiorców. Badanie pokazuje też, że (zorientowani w temacie) konsumenci doceniają efekty wprowadzonych regulacji. 87% świadomych dyrektywy Omnibus pozytywnie ocenia zmiany, takie jak transparentność cen czy eliminacja manipulacji opiniami, natomiast 63% jest zadowolonych z zasad wynikających z RODO, doceniając większą kontrolę nad własnymi danymi.