Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Jak agenci AI zrewolucjonizują przemysł, zwiększą produktywność i obniżą koszty, komentuje expert Salesforce

Salesforce

Obecnie każda firma chce być firmą AI, ale według McKinsey tylko 1% przedsiębiorstw uważa, że osiągnęło pełną dojrzałość w zakresie wdrażania sztucznej inteligencji. W miarę przechodzenia od chatbotów, przez kopilotów, aż do autonomicznych agentów AI, czyli tzw. „systemów agentowych”, firmy, które jeszcze nie wdrożyły AI, mogą stracić przewagę konkurencyjną i to szybciej, niż im się wydaje, komentuje Krzysztof Augustynowicz, Regional Vice President CEE w Salesforce.

Autonomiczni agenci AI wykraczają poza predefiniowane skrypty, umożliwiając bardziej złożone interakcje. Nie tylko generują treści, ale także podejmują decyzje i działają z ograniczonym nadzorem człowieka lub całkowitym jego brakiem.

– Przejście na inteligentną, skalowalną siłę roboczą opartą na AI stanowi prawdziwą rewolucję. Gartner prognozuje, że do 2028 roku 33% aplikacji biznesowych będzie zawierać agentowe AI, co pozwoli na autonomiczne podejmowanie 15% codziennych decyzji w pracy. Ta transformacja ma ogromne konsekwencje dla firm: cyfrowa siła robocza może współpracować z ludźmi, obniżając koszty i wspierając wdrażanie innowacji oraz skalowalność. Po raz pierwszy zespoły mogą być wspomagane przez autonomicznych agentów AI działających 24/7, co zwiększa produktywność, efektywność i przewagę konkurencyjną. – zwraca uwagę Krzysztof Augustynowicz, Regional Vice President CEE w Salesforce. – Deloitte przewiduje, że 25% firm korzystających z generatywnej AI w tym roku uruchomi pilotażowe projekty z zakresu agentowego AI.

 

Agenci AI w różnych branżach

Agenci AI wywierają istotny wpływ na wiele branż. W obsłudze klienta zapewniają wsparcie 24/7, rozwiązując szeroki zakres problemów. W zarządzaniu zapasami automatyzują zadania, optymalizują poziomy magazynowe i dostarczają informacji w czasie rzeczywistym. W rekrutacji usprawniają procesy, przeszukując CV, planując rozmowy kwalifikacyjne i przeprowadzając wstępne oceny, co odciąża rekruterów.

– Automatyzując powtarzalne zadania, agenci AI pozwalają pracownikom skupić się na działaniach o wyższej wartości, pobudzając kreatywność, strategię i realny wpływ na organizację. – zaznacza Krzysztof Augustynowicz, Regional Vice President CEE w Salesforce. – Poza biznesem technologia ta poprawia wyniki edukacyjne uczniów poprzez spersonalizowane korepetycje. W sektorze opieki zdrowotnej agenci AI zmniejszają obciążenia administracyjne, umożliwiając lekarzom koncentrowanie się na bardziej złożonych przypadkach i monitorowanie postępów pacjentów, co przekłada się na lepsze wyniki leczenia.

 

Wyzwania i kwestie zaufania

Przejście na systemy agentowe AI wiąże się z pewnymi zakłóceniami i ryzykiem, zwłaszcza w zakresie zaufania oraz dokładności danych. Kluczowe jest, aby organizacje ufały tej technologii.

Według badań Salesforce, 93% pracowników biurowych nie uważa wyników AI za w pełni wiarygodne w zadaniach zawodowych. 60% konsumentów twierdzi natomiast, że rozwój AI sprawia, iż zaufanie do tej technologii jest jeszcze ważniejsze.

– Aby budować zaufanie, konieczne jest zapewnienie, że systemy AI korzystają z dokładnych i odpowiednich danych, przestrzegają zasad prywatności oraz działają w granicach prawa i etyki. Oznacza to konieczność wdrożenia solidnych mechanizmów zarządzania danymi oraz nadzoru. – podkreśla Krzysztof Augustynowicz, Regional Vice President CEE w Salesforce. – Agenci AI muszą także funkcjonować transparentnie, tak aby użytkownicy wiedzieli, kiedy mają do czynienia z AI oraz w jaki sposób podejmowane są decyzje. Niezbędna jest też jasna odpowiedzialność za wyniki działania agentów. Aby integracja agentów AI była skuteczna i przynosiła korzyści, konieczna jest współpraca między firmami, rządami, organizacjami non-profit i środowiskiem akademickim w celu stworzenia kompleksowych wytycznych oraz zabezpieczeń.

 

Przyszłość agentów AI

Nie chodzi już o to, czy agenci AI powinni zostać zintegrowani z rynkiem pracy – pytanie brzmi, jak najlepiej zoptymalizować współpracę ludzi i cyfrowej siły roboczej, aby osiągnąć zamierzone cele.

– Mimo że agenci AI są nowatorską technologią, fundamentalne zasady dobrej polityki w zakresie AI pozostają niezmienne: podejście oparte na ocenie ryzyka, wyraźne określenie ról w ekosystemie oraz solidne zabezpieczenia dotyczące prywatności, przejrzystości i bezpieczeństwa. Poprzez rozwiązanie tych problemów możemy wykreować przyszłość o nowym poziomie produktywności i dobrobytu, napędzanym przez cyfrową siłę roboczą, która stale się uczy i doskonali. – dodaje Krzysztof Augustynowicz.