Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Jak chronimy swoje smartfony? Blisko połowa badanych przyznaje, że uszkodziła ekran swojego telefonu na przestrzeni ostatnich 2 lat – wynika z badania przeprowadzonego przez ośrodek Ipsos.

Trzy czwarte Polaków obawia się uszkodzenia ekranu swojego smartfona, a prawie połowa badanych przyznaje, że uszkodziła ekran swojego telefonu na przestrzeni ostatnich 2 lat – wynika z badania przeprowadzonego przez ośrodek Ipsos na zlecenie Huawei[1]. Co więcej, 9 na 10 Polaków chciałoby, by wymiana uszkodzonego ekranu smartfona była tańsza niż w tej chwili – podobną opinię wyrażają respondenci w innych przebadanych przez Ipsos krajach, takich jak Austria, Kanada, Grecja, Turcja czy Szwecja.

 

Ponad połowa polskich respondentów zgadza się ze stwierdzeniem, że ciężko dziś wyobrazić sobie życie bez smartfona. W zeszłorocznym badaniu Ipsos dla Huawei, opisującym stopień przywiązania Polaków do smartfonów, 95% pytanych przyznało, że zabiera smartfon ze sobą wychodząc z domu, a aż 43% jest gotowych wrócić po zapomniany telefon ryzykując spóźnienie do pracy czy szkoły.

 

Najnowsze badanie Ipsos dla Huawei opisuje nasze lęki związanie z ewentualnym uszkodzeniem smartfona, które mogłoby utrudnić nam kontakt ze światem. Z badania wynika, że aż 41% użytkowników smartfonów w Polsce doświadczyło uszkodzenia ekranu na przestrzeni ostatnich 2 lat, na przykład na skutek upadku telefonu. Podobne doświadczenia dzielą respondenci krajów takich jak Grecja (40%), Czechy (44%) czy Turcja (46%).

 

Niewiele mniej Polaków (39%-40%) twierdzi, że jako konsumenci doświadczyli problemów związanych z działaniem baterii oraz trudności związanych z działaniem sieci komórkowej – jak chociażby brak zasięgu.

 

 

Czy Polacy dmuchają na zimne?

Jak podaje Ipsos, trzy czwarte (76,5%) badanych obawia się uszkodzenia ekranu smartfona. Co drugi boi się awarii telefonu wynikającej z zalania urządzenia wodą. Taki sam odsetek respondentów obawia się utraty cennych danych – jak zdjęcia czy wideo – przechowywanych na telefonie. Co więcej, 7 na 10 użytkowników smartfonów w Polsce deklaruje, że trzyma w ich pamięci ważne dane – dla 75% z nas ich utrata byłaby ogromnym ciosem. Co ciekawe, 8 na 10 Polaków tworzy kopie zapasowe swoich danych na innych nośnikach, takich jak komputer, lub w chmurze.

 

Konsumenci chcą więcej ochrony

Zważywszy na fakt, iż zdaniem 8 na 10 Polaków smartfony są zbyt delikatne i łatwo je uszkodzić, warto odnotować, że 70% posiadaczy smartfonów w naszym kraju używa do ich ochrony specjalnych etui, a 60% stosuje folię ochronną na ekranach telefonów.

 

Z badań zleconych przez Huawei wynika także, że 9 na 10 Polaków uważa, że wymiana uszkodzonego ekranu jest zbyt droga. Prawie dwie trzecie badanych (62%) deklaruje, że nigdy nie skorzystało z usługi wymiany uszkodzonego wyświetlacza. Natomiast jedna czwarta z tych, którzy skorzystali, twierdzi, że koszt wymiany zamknął się w kwocie do 600 złotych.

 

Respondenci w 10 krajach przebadanych przez Ipsos dla Huawei są zgodni, że producenci smartfonów powinni robić więcej, by zapewnić konsumentom ochronę urządzeń przed konsekwencjami ludzkich błędów i losowych wypadków. Odpowiedzi twierdzącej udzieliło 87,5% zapytanych, w przypadku Polski było ich nieco więcej – 88,3%.

 

 

[1] Badanie zostało przeprowadzone w na początku czerwca 2019 roku na reprezentatywnej grupie osób w 10 krajach: Austria, Szwecja, Turcja, Grecja, Czechy, Węgry, Polska, Rumunia, Kanada, Serbia.