Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Jak koronawirus zdominował przekaz medialny – Apple spadł z czwartego, na czternaste miejsce wśród tematów z branży technologii konsumenckich w rankingu GlobalData.

Sam niedawno zażartowałem, że właściwie nie ma teraz newsa, wywiadu czy artykułu, w którym choćby pośrednio nie poruszam wątku koronawirusa. Zjawisko to widać właściwie we wszystkich mediach – potwierdzają to dane GlobalData, według których koronawirus zdominował przekaz medialny. 

W miarę obejmowania świata przez wirusa z Wuhan konsekwencje będą coraz trudniejsze do przewidzenia. Także dla branży technologii, mediów i telekomunikacji. Niektórzy będą radzić sobie stosunkowo dobrze w krótkim okresie, na przykład dostawcy oprogramowania do współpracy i dostawcy usług w chmurze. Inne – w szczególności firmy zajmujące się infrastrukturą IT – mogą odbić się po początkowej stagnacji, po przezwyciężeniu problemów związanych z krótkoterminowym łańcuchem dostaw. Jednak niektóre sektory odczują to zjawisko boleśnie. Potwierdza to GlobalData – firma zajmująca się analityką danych w sieci.

GlobalData opublikowała raport dotyczący trendów technologicznych 2020, który wyraźnie wskazuje na wpływ COVID-19 na branżę. Analiza raportu ukazuje wpływ COVID-19 na 600 wiodących firm technologicznych. W ciągu zaledwie sześciu tygodni Apple spadło z czwartej pozycji do czternastej, właśnie z powodu ekspozycji tematu koronawirusa, oraz kłopoty, jakie to zjawisko może wywołać w działaniu samego producenta.

Cyrus Mewawalla, szef działu badań tematycznych w GlobalData, komentuje: „Problemy z łańcuchem dostaw Apple i przewidywane pogorszenie wydatków na elektronikę użytkową do końca 2020 r. przyczyniają się do jego obniżenia w naszej analizie”.

Temat koronawirusa jest z pewnością absolutnym numerem jeden obecnie i trudno się dziwić. Epidemia zbiera żniwo głównie na południu Europy, ale właściwie trudno o kraj na naszym kontynencie, który nie miałby już teraz problemu z opanowaniem sytuacji.