Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Jak Szef Google’a tłumaczy się z nikłych podatków w Polsce? „Będziemy się starać inwestować lokalnie.” – przekonuje Sundar Pichai, szef Google.

Wracam do Warszawy po wielu latach. Byłem tu 10 lat temu, prezentując przeglądarkę Chrome. W tym czasie technologia wspaniale się rozwinęła. Google widzi możliwości rozwoju w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej. Patrzymy na nasze zaangażowanie w perspektywie wieloletniej i z pewnością dalej będziemy tu inwestować. Jednym z naszych zobowiązań jest pomoc ludziom w rozwoju umiejętności cyfrowych. Zainwestujemy w to dodatkowe 20 milionów dolarów do końca 2020 roku.” – powiedział Sundar Pichai, szef Google’a, w rozmowie z money.pl.

 

„Google rośnie w Europie Środkowej szybciej niż w krajach Europy Zachodniej. Oczywiście startujemy z niższej bazy, jednak łącznie jest tu około 100 milionów użytkowników. Zauważyliśmy w Google, że gdy w jakimś kraju zainwestowaliśmy w inżynierów, deweloperów, to z czasem to lokalne centrum tworzy unikalne rozwiązanie najpierw dla tego regionu. Dopiero później dołączają inne kraje. Tak na przykład było z naszą usługą płatności mobilnych, która wystartowała w Indiach, zanim wprowadziliśmy ją do Stanów Zjednoczonych. Dziś oczywiście większość naszych inżynierów pracuje w USA. Chcemy jednak rosnąć na całym świecie, aby znaleźć proporcję pomiędzy liczbą naszych użytkowników w poszczególnych krajach, a lokalnymi inwestycjami.” – powiedział CEO Google.

 

Szef Google’a widzi 2 kierunki inwestowania w naszej częśći Europy:

„Po pierwsze to stały rozwój Androida jako systemu, który jest tu niezwykle popularny. W Polsce i regionie jest ogromna rzesza inżynierów oprogramowania, którzy mogą tworzyć usługi i aplikacje dla Androida. Po drugie to rozwiązania w chmurze.”

 

CEO Google zapytany, co odpowie Premierowi Morawieckiemu, który uważa, że duże firmy technologiczne, wśród nich Google, powinny płacić pełne podatki za każdego reklamodawcę czy użytkownika z Polski. Google ma tymczasem około miliarda przychodów z Polski, z czego płacicie ledwie kilka milionów złotych podatków, powiedział:

„To ważne pytanie, rozumiem to. W ostatniej dekadzie Google zapłaciło średnio 26 proc. podatków. Większość w Stanach Zjednoczonych. Tak jest zbudowany światowy system podatkowy dla międzynarodowych firm. Jesteśmy zaangażowani w dialog na forum OECD w tej sprawie. Postęp jest co prawda wolny, ale jesteśmy przekonani co do potrzeby reformy podatkowej. Jako firma przestrzegamy i będziemy przestrzegać wszystkich przepisów podatkowych. Internet jest globalny. Działamy w ponad 100 krajach na świecie. Dziś większość naszej wartości tworzymy w Stanach Zjednoczonych i tam płacimy większość podatków. Tworzymy jednak centra inżynieryjne w wielu miejscach na świecie i dalej będziemy starać się inwestować więcej lokalnie – i w związku z tym to zmienia ten balans.”

 

Źródło Wirtualna Polska / Cala rozmowa dostępna na money.pl