Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Jak sztuczna inteligencja Spotify planuje dowiedzieć się, co dzieje się w Twojej głowie i znaleźć odpowiedni utwór

Przy około 100 milionach dostępnych utworów i ponad 600 milionach subskrybentów, pomoc słuchaczom w znalezieniu muzyki, którą pokochają, stała się wyzwaniem dla Spotify.

Zestaw narzędzi rekomendacyjnych giganta streamingu audio rozrósł się z biegiem lat: Spotify Home feed, Discover Weekly, Blend, Daylist i Made for You Mixes. Według danych opublikowanych przez Spotify podczas Dnia Inwestora w 2022 r., liczba odkryć artystów każdego miesiąca w Spotify osiągnęła 22 miliardy, w porównaniu z 10 miliardami w 2018 r. „I nie jesteśmy jeszcze blisko końca” – stwierdziła wówczas firma.

W ciągu ostatniej dekady lub dłużej Spotify inwestuje w sztuczną inteligencję, a w szczególności w uczenie maszynowe. Niedawno uruchomiony AI DJ może być największym jak dotąd zakładem, że technologia pozwoli subskrybentom lepiej spersonalizować sesje odsłuchowe i odkrywać nową muzykę. AI DJ naśladuje klimat radia, ogłaszając nazwy utworów i wstępy do utworów.

AI DJ łączy w sobie technologię personalizacji, generatywną sztuczną inteligencję i dynamiczny głos AI. Słuchacze mogą nacisnąć przycisk DJ, gdy chcą usłyszeć coś nowego i coś mniej bezpośrednio pochodzącego z ich ustalonych upodobań.

Za AI DJ stoją ludzie, eksperci techniczni i muzyczni, których celem jest poprawa zdolności rekomendacji narzędzi Spotify. Firma zatrudnia setki redaktorów muzycznych i ekspertów na całym świecie. Rzecznik Spotify powiedział, że narzędzie generatywnej sztucznej inteligencji pozwala ludzkim ekspertom „skalować ich wrodzoną wiedzę w sposób, który nigdy wcześniej nie był możliwy”.

Dane na temat konkretnego utworu lub artysty zawierają kilka atrybutów: konkretne cechy muzyczne oraz to, z którym utworem lub artystą został on zazwyczaj sparowany wśród milionów sesji odsłuchowych, do których algorytm AI ma dostęp. Zbieranie informacji o utworze jest dość łatwym procesem, w tym rok wydania, gatunek i nastrój – od radosnego do tanecznego lub melancholijnego. Identyfikowane są również różne atrybuty muzyczne, takie jak tempo, tonacja i instrumentacja. Połączenie tych danych powiązanych z milionami sesji odsłuchowych i preferencjami innych użytkowników pomaga generować nowe rekomendacje i umożliwia przejście od zagregowanych danych do indywidualnych założeń słuchacza.

W najprostszym sformułowaniu „Użytkownicy, którzy polubili Y, polubili również Z. Wiemy, że lubisz Y, więc możesz polubić Z”, to sposób, w jaki sztuczna inteligencja znajduje dopasowania. Spotify twierdzi, że to działa.

„Od czasu uruchomienia DJ odkryliśmy, że gdy słuchacze DJ słyszą komentarze wraz z osobistymi rekomendacjami muzycznymi, są bardziej skłonni do wypróbowania czegoś nowego (lub posłuchania utworu, który w przeciwnym razie mogliby pominąć)” – powiedział rzecznik.

Nowe narzędzie z pewnością będzie pomocne zwłaszcza dla tych użytkowników, którzy lubią odkrywać nową muzykę.