Jak szybko dotrzeć ze swoją ofertą do klientów biznesowych? O atutach ALSO BiznesLink rozmawiamy Aleksandrą Adaszewską z ALSO oraz Mariuszem Furmaniakiem z firmy Pretor

ALSO BiznesLink – wyspecjalizowany e-commerce B2B. Jak szybko dotrzeć ze swoją ofertą do klientów biznesowych? Dziś wszyscy, nie ważne jak bardzo jesteśmy skupieni na biznesie, prywatnie jesteśmy także konsumentami, a jako tacy, przyzwyczailiśmy się do wygody i łatwej dostępności niektórych rozwiązań, obecnych w sferze konsumenckiej. Takich chociażby jak sklepy internetowe. Oczywiście, relacje biznesowe rządzą się swoimi prawami… co nie oznacza, że z komfortu składania zamówień w estetycznie zaprojektowanej, przejrzystej formie, należy rezygnować. 

 

Rozwiązanie szyte wraz z partnerami

Ze swoją propozycją dla partnerów, którzy chcą swoim klientom zapewnić wysoki komfort składania zamówień, wyszedł czołowy europejski dystrybutor, ALSO. Gwoli ścisłości, za omawianą dalej platformą stoi polski oddział firmy. Platformą tą natomiast jest BiznesLink. Tak, dla wielu osób w branży jest to doskonale znana nazwa. Jednakże dziś jest to system zdecydowanie bardziej złożony pod względem możliwości i, przede wszystkim, nieporównywalnie wręcz bardziej przystający do realiów 2023 roku. 

By wyjaśnić czym dzisiejszy BiznesLink jest, co oferuje partnerom ALSO, oraz dlaczego warto z niego skorzystać, rozmawiam z Aleksandrą AdaszewskąHead of E-commerce Poland w ALSO oraz z Mariuszem Furmaniakiem, Prezesem Zarządu Pretor Sp. z o.o. 

 

Krzysztof Bogacki, IT Reseller: BiznesLink jako nazwa platformy cyfrowej jest z nami od wielu lat, jednakże to oprogramowanie, które obecnie ALSO proponuje swoim partnerom, zdecydowanie różni się od “starego” BiznesLinka. Czym zatem dokładnie jest i jak funkcjonuje?

Aleksandra Adaszewska, ALSO: Bizneslink jest kompletnym rozwiązaniem, które umożliwia naszym Partnerom handlowym obsługę zamówień składanych przez ich klientów końcowych. Reseller oszczędza czas, ponieważ automatyzuje szereg czynności około sprzedażowych. Platforma jest zintegrowana z systemami ALSO. Klient końcowy składa na niej zamówienie, które następnie po akceptacji Resellera wysyłamy w jego imieniu bezpośrednio do klienta końcowego. 

Chciałabym podkreślić, że BiznesLink to nie tylko system, to przede wszystkim sprawdzony od lat model biznesowy, który dodatkowo wzbogaciliśmy o kolejne możliwości. Platforma oferuje m.in. obsługę płatności online, moduł do zarządzania cenami z opcją ustawiania ich globalnie, w podziale na kategorie produktowe, czy grupy klientów, ale też tak specyficzne opcje dla B2B jak np współdzielenie koszyka, czy praca na wielu koszykach. 

Wspomnę jeszcze, że BiznesLink może być wystawiony pod własną domeną i spersonalizowany w oparciu o brandbook naszego Partnera. Co więcej posiada konfigurator do budowania dowolnej strony i struktury sklepu, bez konieczności posiadania wiedzy deweloperskiej. Oczywiście zakres funkcjonalny jest ważny, ale chcieliśmy, by nasze rozwiązanie było przyjemne i proste w użytkowaniu. Dlatego poświęcaliśmy dużo czasu, by system był przejrzysty, responsywny i miał czystą szatę graficzną oraz intuicyjną nawigację.

 

W jaki sposób budowany jest ten system i jaki jest plan na jego dalszą rozbudowę? 

Z całą pewnością mogę stwierdzić, że nasz system budowaliśmy wspólnie z Partnerami. Od początku naszym priorytetem było przygotowanie platformy, która będzie odpowiedzią na potrzeby Resellerów. Chcieliśmy uniknąć błędu, który popełnia tak wiele firm, wychodząc z założenia, że doskonale zna te potrzeby. Dlatego też przeprowadziliśmy kilkanaście warsztatów, podczas których pytaliśmy wprost, co jest ważne i jak miałoby to funkcjonować, a co jest zwyczajnie zbędne. Dzięki temu ustaliśmy priorytety i stworzyliśmy rozwiązanie szyte na miarę potrzeb Resellerów. Oczywiście wiemy, że rynek zmienia się w zawrotnym tempie i tylko ci, którzy nadążają, osiągną sukces. Dlatego nasz Dział Ecommerce jest stałym kontakcie z Partnerami, jeśli np jeden z nich podda pomysł na rozbudowę systemu, konsultujemy go dodatkowo i często się zdarza, że go wdrażamy.

 Niewątpliwie niezbędne jest w tym wszystkim ustalanie właściwych priorytetów, skupiamy się na tym co przyniesie najwięcej korzyści Resellerom i ALSO. Na co dzień pracujemy w oparciu o metodykę Scrum. Już teraz dopowiem, że pod koniec tego kwartału oddamy kolejny nowy moduł czyli konfigurator produktów własnych i możliwość sprzedaży chociażby własnych usług. BiznesLink nie jest skończonym systemem, to platforma która „żyje” i nieustannie się rozwija.

Udział partnerów, czyli de facto użytkowników danej platformy cyfrowej, w procesie powstawania nowych funkcjonalności, to coś, co ostatecznie prowadzi do powstania oprogramowania dostosowanego do użytkownika. W branży mówi się wiele o znaczeniu doświadczenia użytkownika – a taki proces budowy systemu temu właśnie doświadczeniu służy. Wiele firm zajmujących się oprogramowaniem dla biznesu chętnie podkreśla, że ich klienci biorą udział w procesie projektowania finalnego produktu. Wsłuchiwanie się w głos użytkownika, to jednak coś więcej, niż jedynie wizerunkowy slogan – to przede wszystkim recepta na świetną relację z partnerem. Dlatego my też chcemy wsłuchać się w głos drugiej strony. Czy rzeczywiście nowy BiznesLink powstaje przy współudziale Partnerów ALSO? Zapytaliśmy o to Mariusza Furmaniaka, Prezesa Zarządu firmy Pretor. 

 

Krzysztof Bogacki, IT Reseller: Jak wygląda rozwój systemu BiznesLink z perspektywy Partnera ALSO, który korzysta z tej platformy? To nie jest jedynie prosta zależność twórca-użytkownik, prawda?

Mariusz Furmaniak, Pretor: Nasza firma jest partnerem w projekcie rozwoju systemu B2B BiznesLink od samego początku jego istnienia. Staraliśmy się wnieść jak najwięcej naszego doświadczenia w obsłudze Klienta biznesowego do funkcjonalności tego systemu, a także zaczęliśmy wykorzystywać go w naszym modelu biznesowym. Większość proponowanych przez nas ulepszeń była z czasem implementowana i stawały się częścią podstawowych funkcjonalności systemu. Staliśmy się największym partnerem wykorzystującym ten system do obsługi własnych Klientów. Nasze ponad 30-letnie doświadczenie w pracy z Klientem biznesowym było i nadal jest istotnym wkładem w rozwój najnowszej wersji platformy B2B Bizneslink. 

 

Mariusz Furmaniak, Prezes Zarządu Pretor Sp. z o.o.

 

Nowy system BiznesLink uruchomiony w zeszłym roku wykorzystuje najlepsze funkcjonalności swego poprzednika i odpowiada na obecne oczekiwania partnerów ALSO oraz Klientów końcowych obsługiwanych przez tych partnerów. Umożliwia między innymi pełną personalizację, z czego skorzystała także i nasza firma uruchamiając system pod własną marką PretorLink ( www.pretorlink.pl ). Zintegrowane płatności online czy planowane wdrożenie automatycznej obsługi sprzedaży w ramach umowy leasingu to dodatkowe atuty dla partnera.

 

Co z perspektywy pana przedsiębiorstwa jest główną korzyścią płynącą z korzystania z BiznesLink? 

Tak jak wspomniałem, wcześniej od samego początku powstania platformy dostrzegliśmy jako firma ogromny potencjał w takim modelu obsługi Klienta biznesowego. Potencjał ten bierze się w głównej mierze z możliwości pełnej automatyzacji procesów obsługi Klienta od przedstawienia oferty, poprzez przyjęcie zamówienia, dostarczenia towaru, wystawienia i przekazania faktury do Klienta. 

Automatyzacja oczywiście nie powoduje, że Klient staje się anonimowy – wręcz przeciwnie. Wypracowany przez nas model obsługi Klienta pozwala na jego podmiotowość. System ten nie jest zwykłym sklepem internetowym, w którym użytkownik jest tylko rekordem w bazie danych, a platformą wspomagającą obsługę nazwanego klienta biznesowego i wszystkich jego użytkowników.



Automatyzacja owocnej współpracy 

Technologia zmienia sposób prowadzenia biznesu. Relacja na osi dystrybutor-reseller-klient wygląda dziś inaczej, jest bardziej zautomatyzowana, szybsza, bardziej efektywna. Cyfryzacja tej współpracy, możliwa także poprzez platformy eCommerce B2B, takie jak BiznesLink, wcale nie oznacza spłycenia relacji. Ostatecznie pozostają one w znacznej mierze oparte na ludzkim zaufaniu, a element cyfrowy pełni rolę narzędzia handlowego, godnego naszych, wysoce cyfrowych czasów. 

Wszyscy ostatecznie jesteśmy także konsumentami, kupującymi różne produkty w internecie. Przyzwyczajenia nabyte na rynku B2C przenosimy nieraz do świata B2B. Stąd też BiznesLink ma przed sobą raczej długie lata owocnego rozwoju. Czy zastąpi indywidualne podejście, mail, telefon? Nie. Jednak będzie ich znakomitym uzupełnieniem.