Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Jak tłumaczenia i lokalizacja sztucznej inteligencji wpływa na globalny biznes? Wyniki badań DeepL

Wiodąca firma zajmująca się językiem AI, DeepL, ogłosiła wyniki nowej ankiety, która badała procesy tłumaczenia i lokalizacji AI dla globalnych firm.

W badaniu ankietowano dyrektorów zajmujących się marketingiem w globalnych firmach zatrudniających ponad 100 pracowników w USA, Japonii, Niemczech i Francji. Kompleksowy raport dostarcza istotnych informacji dla firm chcących poszerzyć bazę klientów w nowych lokalizacjach.

Badanie koncentruje się na dwóch elementach: tłumaczeniu i lokalizacji. Tłumaczenie to przekształcenie tekstu z jednego języka na inny w sposób zachowujący znaczenie tekstu oryginalnego, natomiast lokalizacja dostosowuje ten tekst do potrzeb konkretnego rynku i uwzględnia specyficzne niuanse kulturowe.

Jarosław Kutyłowski, założyciel DeepL

Kompleksowa ankieta i raport, przeprowadzone z pomocą Regina Corso Consulting, miały na celu zrozumienie wpływu tłumaczeń i lokalizacji na sukces biznesowy. Zbadano wykorzystanie tłumaczy maszynowych i narzędzi AI do pisania, a także wyzwania stojące przed marketerami podczas korzystania z tej technologii. Wyniki pokazują wysoki wskaźnik wykorzystania narzędzi AI wśród tych firm i ogólnie pozytywny wpływ na ROI (Return On Investment – Wskaźnik Rentowności Inwestycji). Ponadto ujawniło to chęć połączenia najnowszej technologii z pewnym nadzorem człowieka, podkreślając potrzebę zrównoważenia automatyzacji maszyn z ludzką wiedzą.

Z kilku najważniejszych wniosków z ankiety wynika, że:

  • 96% respondentów zgłosiło dodatni zwrot z inwestycji w działania lokalizacyjne;
  • 65% zgłosiło 3-krotny lub większy zwrot z inwestycji w przypadku lokalizowania treści;
  • 77% respondentów przyznało, że korzysta z narzędzi do pisania opartych na sztucznej inteligencji, a 98% korzystało w szczególności z tłumaczenia maszynowego;
  • 99% respondentów stwierdziło, że uzupełnia tłumaczenie AI o weryfikację manualną.

Cały raport można znaleźć na stronie DeepL.