Jak wynika z danych, Apple ustępuje Huawei miejsca na rynku chińskim
Według danych firmy badawczej Canalys, udział Apple w rynku chińskim spadł w drugim kwartale 2024 r. o dwa punkty procentowe, gdy technologiczny gigant musiał stawić czoła rosnącej konkurencji ze strony rywali takich jak Huawei.
Spadek podkreśla trudności, jakie napotyka amerykański gigant technologiczny na swoim trzecim co do wielkości rynku. Dostawy smartfonów Huawei wzrosły w tym kwartale o 41% rok do roku, co zostało wzmocnione wprowadzeniem na rynek w kwietniu nowej serii Pura 70.
Dane Canalys, choć nie podają konkretnych danych dotyczących dostaw Apple’a, pokazały, że udział firmy w rynku w Chinach spadł do 14% w drugim kwartale 2024 r., co oznacza spadek z 16% w tym samym kwartale 2023 r. W konsekwancji tego spadku pozycja Apple’a na chińskim rynku smartfonów Pura 70spadł z trzeciego na szóste miejsce.
Canalys podało, że ogółem dostawy smartfonów w Chinach wzrosły w tym kwartale o 10%. Vivo było największym dostawcą z udziałem 19%, a za nim uplasowały się Oppo, Honor i Huawei z odpowiednio 16%, 15% i 15%.
Huawei powrócił do segmentu smartfonów z najwyższej półki w sierpniu zeszłego roku, wypuszczając na rynek urządzenie zasilane przez chip wyprodukowany w kraju, przeciwstawiając się amerykańskim sankcjom, które odcięły mu dostęp do globalnego łańcucha dostaw chipsetów.
Chcąc zwiększyć sprzedaż, Apple zwiększyło w tym roku swoje działania związane z rabatami, aby przyciągnąć konsumentów. Amerykańska firma rozpoczęła w maju agresywną kampanię, podwajając skalę wcześniejszej promocji w lutym i oferując obniżki cen na wybrane modele iPhone’a aż do 2300 juanów (318,84 dolarów). Analitycy oczekują, że dobre wyniki Huawei utrzymają się przez cały rok.