Jak zmienia się handel w sieci? Ekspert IdoSell przedstawia kilka trendów, które będą dominować w e-commerce w 2024 roku

Dominacja sztucznej inteligencji, dostosowanie doznań do potrzeb konsumentów, dopasowanie e-sklepów do zakupów w sieci czy też ekspansja zagraniczna. To kilka tendencji, które będą dominować w e-commerce w 2024 roku.
– Dynamika zmian, szczególnie w obszarze technologii oraz oczekiwania konsumentów mają duże znaczenie dla e-commerce. Klienci stale stawiają sprzedawcom nowe wyzwania, oczekując coraz lepszych rozwiązań. To właśnie konsument staje się katalizatorem zmian w standardach ścieżki zakupowej, do których muszą dostosować się właściciele sklepów internetowych. Dla platform takich jak IdoSell kluczowe jest zrozumienie trendów i potrzeb konsumentów, żeby zapewnić e-sklepom rozwiązania, które pomogą im w rozwoju biznesu. Dlatego też nieustannie obserwujemy zmiany na rynku i możemy jasno powiedzieć, że w roku 2024 w e-handlu dominować będą takie zagadnienia jak sztuczna inteligencja czy handel transgraniczny – mówi Julia Maciejewska, szefowa Marketingu i Upsell w IdoSell.
AI i machine learning
– Dzięki nowym narzędziom, takim jak rewolucyjny Chat GPT, funkcjonalności oparte o AI i machine learning stały się bardziej dostępne. Przenikają one w coraz to nowe obszary np. związane z personalizacją oferty, dynamiczną zmianą cen, obsługą klientów, analizą opinii i badaniem sentymentu. To także predykcja trendów i pewna segmentacja klientów. Wyprzedzanie tego, co się na rynku wydarzy oraz automatyzacja procesów logistycznych, magazynowych, optymalizacja dostaw, bezpieczeństwo. AI wchodzi w coraz głębsze zakamarki e-commerce i będzie niezwykle pomocna w rozwoju e-biznesów w 2024 roku. Dla przykładu, z naszego doświadczenia wynika, że sprzedawcy, którzy korzystają z inteligentnych rekomendacji od IdoSell, bazujących na AI, mają od 25 do 30 proc. wzrostu konwersji – tłumaczy Julia Maciejewska.
Cross-border
Analiza predykcyjna
Personalizacja customer experience
– W wachlarzu usług IdoSell znajdują się funkcjonalności, które mają za zadanie personalizację doświadczeń zakupowych, to m.in. inteligentne rekomendacje produktowe z inteligentnymi algorytmami czy wspierana przez machine learning wyszukiwarka Searching Pro. Wiemy więc, jak istotne jest wyprzedzanie potrzeb zakupowych, zrobienie tego trafnie, w dobrym czasie i kanale. W nowym roku dostosowanie oferty do zachowań zakupowych klientów będzie jeszcze ważniejsze niż w poprzednich latach. Wynika to m.in. z coraz większej konkurencji na rynku – mówi Julia Maciejewska.
Same-day delivery
– Dostawa tego samego dnia to coraz częstszy czynnik wyboru dla kupujących. Ten trend znany jest głównie z marketplace, ale widzimy, że przenosi się on także do sklepów internetowych. Błyskawiczna dostawa wpływa nie tylko na zadowolenie klientów, ale także pokazuje, że sprzedawca, który a oferuje, jest rzetelny i odpowiedzialny – zdradza Julia Maciejewska.
Jeszcze szybsze płatności
– Rozwiązania, które pozwalają na ekspresowe płatności, takie jak Express Checkout od IdoSell sprawiają, że proces finalizacji zamówienia jest nawet trzy razy szybszy. Nasze dane pokazują, że wykorzystanie tego typu metod tylko w ostatnim roku wzrosło dwukrotnie wśród naszych merchant. Widać więc, że rola szybkiego procesu płatności jest coraz większa – podkreśla Julia Maciejewska.
Mobile first
– Zgodnie z tegorocznym raportem Gemius, aż 79 proc. konsumentów w Polsce dokonuje zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Ta statystyka wyraźnie dowodzi, że korzystanie z urządzeń mobilnych stało się nie tylko powszechne, ale jest już standardem. Tendencja ta będzie kontynuowana i rozwijana w 2024 roku, w miarę udoskonalania doświadczeń zakupowych dla użytkowników mobilnych – mówi Julia Maciejewska.
Automatyczne zarządzanie zwrotami
Co jeszcze?
– Rok 2024 zostanie zdominowany przez dostosowanie oferty do indywidualnych potrzeb konsumentów. Dużym wsparciem w tym procesie będą sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe. Niezmiennie, sprzedawcy będą szukać klientów na kolejnych rynkach, a pomogą im w tym dobrze przystosowane ku temu platformy. Zobaczymy także przewagę mobile-commerce nad klasycznymi zakupami. Warto jednak pamiętać, że możliwości e-commerce zmieniają się wraz z rozwojem nowych technologii. Dlatego też możemy się spodziewać, że kolejne, rewolucyjne zmiany w IT mogą przynieść jeszcze więcej opcji do rozwoju biznesu – podsumowuje Julia Maciejewska.
IdoSell
https://itreseller.pl/ten-produkt-jest-dla-nas-szczegolny-mowi-o-nowych-stacjach-roboczych-dorota-olczak-hp-inc/