Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Jak zmienia się technologia wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości – za nami pierwszy dzień drugiej edycji European VR Congress.

Za nami pierwszy dzień drugiej edycji European VR Congress! Podczas szeregu ciekawych prelekcji i warsztatów ich uczestnicy dowiedzieli się jak zmienia się technologia wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości oraz jakie zastosowanie mają one w biznesie, architekturze albo kreowaniu postaw społecznych. Wieczorem w Muzeum nad Wisłą odbędzie się jeszcze wieczór networkingowy.

 

Rok 2016 okrzyknięto początkiem nowej ery VR. Dlatego pierwszy w tym roku European VR Congress rozpoczął się od przeglądu tego, co już przyniósł i co nam dostarczy rok 2017. Nie zabrakło także rozważań, o tym jak w ciągu najbliższych lat VR zrewolucjonizuje nasze życie.  – VR to sztuka, która odgrywa rolę pośrednika między nami a światem stworzonym. To technika przyszłości – mówił Steve Dann, prezes VRAR Association London. -Technologia wymaga jednak czasu zanim zostanie zaakceptowana i cenowo przystępna dla użytkowników – podkreślał podczas pierwszej z prelekcji. W niej nie zabrakło także przeglądu dostępnych na rynku urządzeń VR takich marek jak Google, Microsoft czy Samsung oraz rozważań na temat VR 2.0.

 

 

Podczas drugiej prezentacji jej uczestnicy usłyszeli o  krótkich projektach, w których wykorzystywane są wirtualne doświadczenia.  O nich opowiadał Anton Skiter, dyrektor kreatywny w Interactive Lab, moskiewskim studiu produkcyjnym specjalizującym się w tworzeniu zintegrowanych, immersyjnych doświadczeń dla biznesu, sztuki i rozrywki. – Krótkie projekty, trwające nie dłużej niż 4 minuty to próba stworzenia immersyjnego świata, w którym się zanurzamy – mówił, zaznaczając przy tym, że krótki VR  nie oznacza, że jest to VR prymitywny. -Dlaczego się skupiamy na krótkich projektach? Po pierwsze nie mamy jeszcze wystarczającej liczby użytkowników VR, aby móc uzasadnić duże inwestycje. A po drugie dłuższe doświadczenie w wirtualnej rzeczywistości może być nieprzyjemne i mało komfortowe – wyjaśniał Anton Skiter.

 

Z kolei o tym, jakie zastosowanie narzędzia VR mają już dziś dla architektów i rynku nieruchomości opowiadał Andrzej Jończyk, założyciel i prezes VR Global. Podczas prelekcji jej uczestnicy zostali zabrani w podróż przez dzieje sztuki i architektury, która od czasów antycznych właśnie za pomocą perspektywy wywoływała iluzoryczne złudzenia przestrzeni. – Wykonaliśmy przed lata wiele kroków, a to, co się teraz dzieje to kwantowe skoki w dziedzinie technologii VR – mówił Andrzej Jończyk. Następnie prezentował jak skanery 3D, kamery 360 stopni czy fotogrametria, czyli tworzenie modeli 3D poprzez komputerowe łącznie zdjęć danego miejsca w swojej pracy wykorzystują  architekci. Szef VR Global prezentował także to, jakie granice ma do pokonania technologia wirtualnej rzeczywistości. – Już teraz startup Magic Leap testuje urządzenia, które przesyłają obraz bezpośrednio na siatkówkę oka. W dalszej perspektywie obrazy będą mogły być przesyłane bezpośrednio poprzez podłączenie komputera do mózgu – zapowiadał Andrzej Jończyk.

 

 

W drugiej części pierwszego dnia European VR Congress podczas panelów dyskusyjnych o przyszłości VR rozmawiali startupowcy.  – To co u Lema nazwano futuryzmem, dziś wdrażane jest w życie – mówił Maciej Sadowski z StartUp Hub Poland. – To będą rozwiązania,  które autentycznie zastąpią nam relacje pomiędzy ludźmi – zapowiadał. Z kolei Łukasz Rosiński, wiceprezes The Farm 51 zaznaczył, że VR bardzo się przyjmie, ale dopiero w przyszłym lub jeszcze kolejnym pokoleniu.

 

Kolejny panel poświęcony był zagadnieniu „VR  w dobrej sprawie”. Kakofonia dźwięków, zalew słów, oderwane od siebie wyrazy, których nie sposób złożyć w konkretny przekaz – tego mogliśmy doświadczyć w krótkiej projekcji obrazującej świat postrzegany przez autystyków. O tym na ile VR może zmieniać postawy społeczne, jak stosować to nowe narzędzie w terapii i jak dzięki niemu prowadzić kampanię społeczną opowiadali Renata Werpachowska, psycholog z Fundacja SYNAPSIS i Maciej Piwowarczuk, producent, członek zarządu World of VR, którzy wspólnie realizują program edukacyjny, wspierający wejście autystyków na rynek pracy, wykorzystując narzędzia VR. O tym, że VR może posłużyć do ratowania zwierząt przekonywała natomiast Karolina Sarek. Aktywistka ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki  prezentowała profesjonalny sprzęt badawczy- galwanometr, który pozwala w czasie rzeczywistym badać pobudzenie emocjonalne osoby oglądającej film VR.

 

 

Na zakończenie o VR dyskutowały gwiazdy YouTuba’a: Bartek Kułakowski, Zagrajnik TV oraz EMCE. Przez cały pierwszy dzień European VR Congress w Centrum Nauki Kopernik trwały także ciekawe warsztaty. Startapowcy poznawali tajniki pitchingu , Barbara Berkan i Marcin Łunkiewicz szkolili jak tworzyć strategie branded content w oparciu o vr i video360, a Ana Lisnewska opowiadała, czym wirtualna rzeczywistość jest w turystyce.

 

Oprócz teoretycznych prelekcji uczestnicy Kongresu w Centrum Nauki Kopernik  technologię VR mogli także przetestować w praktyce w strefie Expo, gdzie prezentowali się m.in. Sony, VR Global, Workroom, Fream i Berry life. Jutro czeka nas kolejny dzień wirtualnych wrażeń.