Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Jensen Huang: Uczymy AI jak ludzi, nie jak maszyny. Co miał na myśli CEO NVIDII?

Szef NVIDII, Jensen Huang, ogłosił, że AI trenuje się dziś jak ludzi – przez naukę, praktykę i korektę błędów. To ma być klucz do powstania cyfrowych pracowników i AI-tutorów.

Jensen Huang, CEO NVIDII podkreślił, że sztuczną inteligencję trenuje się dziś jak ludzi – przez naukę, praktykę i korektę błędów. Według niego, agentów AI szkoli się jak nowych pracowników: przekazuje się im wiedzę, ocenia efekty, wyznacza granice odpowiedzialności. Pomaga w tym platforma NeMo i narzędzia NIM, które wspierają pełny cykl życia AI i ułatwiają firmom wdrażanie cyfrowych pracowników. Nowa generacja AI, według Huanga, to nie tylko chatboty, ale też cyfrowi współpracownicy, którzy rozumieją kontekst, planują i podejmują decyzje.

Adopcja agentów AI w firmach przyspiesza. Według danych Cloudera, 57% przedsiębiorstw wdrożyło agentów AI w ciągu ostatnich dwóch lat, a 96% planuje zwiększyć ich wykorzystanie w najbliższych 12 miesiącach. W 2025 roku aż 85% firm deklaruje, że agenci AI są lub będą częścią ich operacji biznesowych. Efekty wdrożeń są mierzalne: H&M notuje 25% wzrost konwersji w e-commerce i 70% automatyzacji obsługi klienta, Bank of America dzięki agentowi Erica zredukował ruch w call center o 17% i zwiększył zaangażowanie klientów o 30%, a Lufthansa rozwiązuje 80% zapytań klientów bez udziału człowieka, skracając czas odpowiedzi o 60%. Firmy raportują też 12% wzrost przychodów dzięki predykcji trendów i 44% oszczędności kosztów operacyjnych.

 

 

Wdrożenia napotykają jednak na realne bariery. Najczęstsze to problemy z jakością i dostępnością danych, trudności integracyjne ze starymi systemami IT, brak wykwalifikowanych specjalistów, wysokie koszty implementacji oraz obawy o bezpieczeństwo i zgodność z przepisami. W Polsce jako główne przeszkody aż 25% firm wskazuje ograniczenia techniczne, a 24% – brak wiedzy menedżerskiej. Kluczowe wyzwanie to także właściwe dopasowanie agentów AI do celów organizacyjnych i zapewnienie nadzoru nad ich autonomią.

AI-tutorzy, czyli inteligentni asystenci edukacyjni, już teraz zmieniają podejście do rozwoju zawodowego. Pozwalają na indywidualizację nauki, automatyzują ocenianie i generowanie materiałów, pomagają też szybciej zdobywać nowe kompetencje i analizować postępy uczniów. Eksperci podkreślają, że AI w edukacji zawodowej ułatwia przekwalifikowanie pracowników i przygotowanie ich do nowych ról, które pojawiają się wraz z automatyzacją procesów. Jednocześnie pojawiają się wyzwania: uzależnienie od technologii i większa niż dotychczas potrzeba zachowania krytycznego myślenia.