Jest decyzja UOKiK w sprawie mPay i Revoult

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wydał decyzje dotyczącą mPay oraz Revolut Bank UAB w sprawie kwestionowanych praktyk związanych z nieprawidłową formą informowania o zmianach opłat w obowiązujących umowach lub dokonywania zmian wykonywanych umów bez klauzuli modyfikacyjnej.

mPay jest najdłużej działającym w Polsce systemem płatności dokonanywanych przez telefon komórkowy. Aplikacja umożliwia m.in. kupowanie biletów komunikacji miejskiej, regulowanie należności za parkowanie czy zasilanie telefonicznych kont prepaidowych.

Prezes UOKiK wskazał stosowanie praktyk mogących naruszać zbiorowe interesy konsumentów przez mPay – dostawcę płatności mobilnych oraz Revolut Bank UAB (wcześniej Revolut Payment UAB). Decyzją urzędu spółki mają rozliczyć się z konsumentami z podwyżek i udostępnić klientom inne benefity.

Sprawa dotyczy faktu, że obaj przedsiębiorcy nie dostarczali na trwałym nośniku informacji o proponowanych zmianach warunków umów o usługę płatniczą zawieranych z konsumentami. W tekstach swoich umów nie ujmowali odpowiednich klauzul modyfikacyjnych pozwalających na ich zmianę.

„Istotne kwestie związane z umową o usługę płatniczą i ewentualne wszelkie jej zmiany muszą być przekazywane w formie, która gwarantuje trwałość i niezmienność treści, a także bezpośredni dostęp do nich bez ograniczeń czasowych. Chodzi o gwarancję, że przedsiębiorca nie będzie w nie ingerował, a konsument będzie mógł, w razie potrzeby, powołać się na przysługujące mu prawa” – powiedział prezes UOKiK Tomasz Chróstny, którego słowa przytaczano w materiale.

Zgodnie z decyzjami prezesa UOKiK, mPay oraz Revolut Bank UAB zwrócą uprawnionym konsumentom automatycznie kwoty, które zostały przez nich nadpłacone w wyniku wprowadzenia podwyżek lub wprowadzenia nowych obciążeń.