Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Jest decyzja UOKiK w sprawie naruszeń UPC i Canal+. Klienci otrzymają rekompensaty

UOKiK wziął pod lupę działania UPC (teraz P4 znany jako Play) oraz Canal+ mające obarczać konsumentów wyższymi opłatami za dodatkowe usługi, na które nie udzielili wyraźnej zgody.

Jak poinformował Urząd, UPC Polska w ramach programu „Więcej korzyści dla Ciebie” uruchamiało dodatkowe pakiety programów swoim klientom, wskutek czego ich miesięczne opłaty wzrastały o 4 lub 8 zł (w zależności od rodzaju pakietu). Kwoty były naliczane automatycznie. Zrezygnować z jednostronnie wprowadzonych zmian można było jedynie poprzez wyrażenie rezygnacji z nich.

Konsumenci nie wnioskowali o podwyższenie abonamentu, nie zamawiali nowych produktów i na żadnym etapie nie wyrażali dobrowolnie zgody na związanie się nowym kontraktem z UPC. Dlatego zmiany wprowadzone przez operatora nie powinny mieć miejsca – stwierdził Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny.

UPC, które zostało przejęte przez Play, zobowiązało się do zwrotu poniesionych przez klientów dodatkowych kosztów (do 9 miesięcy rozliczeniowych, co daje maksymalnie 72 zł) i poinformowania o tym fakcie w korespondencji mailowej, a także na swoich profilach w social media.

Prezes UOKiK postawił również zarzuty Canal+ Polska, który przy zawieraniu umów z klientami nie pytał ich, czy wyrażają zgodę na uruchomienie dodatkowych usług, takich jak „Bezpieczny Internet” lub „Music+ Premium”. Po darmowym okresie próbnym naliczano dodatkowe opłaty do abonamentu. Spółce grozi kara w wysokości do 10% obrotu. Przypomnijmy, że na początku tego roku otrzymała już karę ponad 45 milionów złotych.

Według prezesa UOKiK, Tomasza Chróstnego, takie praktyki są niedopuszczalne i to po stronie przedsiębiorcy leży obowiązek uzyskania wyraźnej zgody klienta na uruchomienie dodatkowych świadczeń. Wynika on z artykułu 10. ustawy o prawach konsumenta.