Juniper Research: API komunikacyjne wygenerują 35 miliardów dolarów dla operatorów na całym świecie do 2027 r.
Juniper Research podało, że zapotrzebowanie na narzędzia do zarządzania w przypadku rozwijających się technologii bogatych mediów, takich jak wiadomości biznesowe RCS, będzie kluczowym czynnikiem napędzającym ten wzrost przychodów.
Nowe badanie przeprowadzone przez Juniper Research przewiduje, że usługi komunikacyjne, takie jak rozbudowane wiadomości multimedialne i konwersacyjna sztuczna inteligencja, będą odpowiedzialne za 32% przychodów operatorów z interfejsów programowania aplikacji sieciowych (API) do 2027 r.
API komunikacyjne zapewniają połączenia między sieciami operatorów a aplikacjami zewnętrznymi, umożliwiając zewnętrznym deweloperom integrację usług komunikacyjnych operatorów ze swoimi aplikacjami.
Aby złagodzić spadek przychodów z SMS-ów, operatorzy muszą wykorzystać wzrost ilościowy bogatych wiadomości multimedialnych, obsługując API komunikacyjne i oferując bardziej kompleksowe narzędzia do zarządzania kampaniami wiadomości dostosowane do wiadomości biznesowych RCS. Narzędzia te muszą obejmować weryfikację numerów w celu identyfikacji użytkownika i wykorzystanie LLM (Large Language Models), by dopuścić do głosu konwersacyjną sztuczną inteligencję.
Struktury API, takie jak Open Gateway i CAMARA, zapewniają operatorom idealną platformę do udostępniania tych API komunikacyjnych przedsiębiorstwom i zwiększania wartości propozycji RCS dla wiadomości mobilnych. Jednak aby zmaksymalizować zasięg tych API, operatorzy muszą opracować własne platformy API, które umożliwią łatwą integrację API z platformami przedsiębiorstw zewnętrznych.
„Wraz ze wzrostem liczby wiadomości OTT (Over the Top) i niewykrytych połączeń błyskawicznych, pozycja operatorów w przestrzeni wiadomości mobilnych i przychody są zagrożone pomimo posiadania sieci, przez które przesyłany jest ten ruch. API komunikacyjne stanowią doskonałą okazję dla operatorów do utrzymania przychodów z zakończenia ruchu, ponieważ popyt na SMS-y spada” – skomentowała wyniki autorka badań, Molly Gatford.