Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Kalifornijskie władze sondują awarie z udziałem robotaxi Cruise firmy GM 

Kalifornijski regulator samochodowy powiedział w piątek, że bada „niedawne incydenty” z udziałem autonomicznych pojazdów obsługiwanych przez jednostkę General Motors Cruise w San Francisco i poprosił firmę o usunięcie z dróg połowy jej robotycznej floty.

Jak podaje Reuters, wstępne dochodzenie wykazało, że do kolizji doszło, gdy wóz strażacki jechał w sytuacji awaryjnej z włączonymi czerwonymi światłami i syreną skierowaną do przodu – poinformował Departament Policji San Francisco w oświadczeniu wydanym dla agencji.

Oświadczenie Kalifornijskiego Departamentu Pojazdów Silnikowych (DMV) pojawiło się po tym, jak Cruise robotaxi brał udział w wypadku z pojazdem uprzywilejowanym w San Francisco późnym wieczorem w czwartek – był to ostatni wypadek z udziałem samojezdnych samochodów.

Regulator powiedział również, że poprosił Cruise’a o natychmiastowe zmniejszenie aktywnej floty pojazdów o 50%, dopóki dochodzenie nie zostanie zakończone, a Cruise nie podejmie działań w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach. Cruise zgodził się na 50% wycofanie.

„DMV zastrzega sobie prawo, po zbadaniu faktów, do zawieszenia lub cofnięcia pozwoleń na testy i/lub rozmieszczenie”, jeśli zostanie stwierdzone, że stanowi to nieuzasadnione zagrożenie dla bezpieczeństwa publicznego, powiedział regulator w oświadczeniu.

Cruise powiedział, że jeden z jego samochodów „wjechał na skrzyżowanie na zielonym świetle i został potrącony przez pojazd uprzywilejowany, który wydawał się być w drodze na miejsce zdarzenia” po godzinie 22:00 w czwartek. Samochód „zidentyfikował ryzyko kolizji i zainicjował manewr hamowania, zmniejszając prędkość, ale ostatecznie nie był w stanie uniknąć kolizji” – podała firma, która bada incydent, w piątkowym oświadczeniu.

Policja powiedziała, że jedyny pasażer autonomicznego pojazdu (AV) został przetransportowany do lokalnego szpitala z obrażeniami niezagrażającymi życiu.

W ostatnim czasie nasiliły się działania i protesty dotyczące zupełnego wycofania AV z dróg miasta ze strony mieszkańców obawiających się o swoje bezpieczeństwo.