Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Kanada zakazuje anten łączności 5G wokół lotnisk. Powód? Potencjalne zakłócenia wysokościomierzy.

Kanadyjski Departament Innowacji, Nauki i Rozwoju Gospodarczego (ISED) pójdzie za przykładem swoich amerykańskich odpowiedników i ograniczy łączność 5G na lotniskach. Zmiana przepisów wpłynie na 26 kanadyjskich lotnisk, na których anteny 5G w średnim paśmie będą zakazane na zewnątrz, ale będą dozwolone wewnątrz budynków lotniska. 

Po tym, jak Federalna Administracja Lotnictwa USA opóźniła plany wdrożenia 5G Verizon i AT&T na nowo nabytym spektrum pasma C, teraz we wprowadzaniu ograniczeń przyszła kolej na Kanadę. Rządowy Departament Innowacji, Nauki i Rozwoju Gospodarczego (ISED) wyznaczył strefy wyłączenia dla stacji bazowych 5G wokół 26 kanadyjskich lotnisk. Wewnętrzne (w budynkach, ale o mniejszej mocy) stacje bazowe 5G mogą nadal być dostępne dla pasażerów. Anteny zewnętrzne działające w paśmie średnim 3,45-3,65 GHz byłyby zabronione w pobliżu lotnisk.

Problem z łącznością 5G na lotniskach lub w ich pobliżu polega na tym, że anteny zewnętrzne mogą zakłócać wysokościomierze używane do ustalania pozycji samolotu względem powierzchni ziemi. To też kwestia badań, które właśnie w temacie wpływu sieci 5G na wysokościomierze są stale prowadzone. ISED podtrzymuje pogląd, że w kontekście kanadyjskiej polityki technicznej i dotyczącej widma dla pasma 3500 MHz, publicznie dostępne badania, w tym wyniki obliczeń ISED, wykazują możliwość zakłóceń wysokościomierzy radiowych spowodowanych działaniem 5G, a zatem zagrożenie życia i bezpieczeństwa pasażerów. Badania międzynarodowe i krajowe są kontynuowane .

Kanadyjscy operatorzy naciskają na wyznaczenie momentu wygaśnięcia tego tymczasowego zakazu. ISED jest zdecydowane, że na razie nie można ustalić oficjalnej daty – badania nie są jeszcze zakończone. W oczekiwaniu na jakiekolwiek przyszłe testy lub modernizację infrastruktury lotniskowej i wysokościomierzy, łączność 5G na 26 głównych lotniskach będzie ograniczona ze względu na bezpieczeństwo obywateli Kanady – podaje ISED. Jednocześnie instytucja przyznaje, że problem może dotyczyć wyłącznie starszych, słabszych wysokościomierzy, ale nie ma możliwości wymuszenia ich wymiany w samolotach.

 

https://itreseller.pl/it-reseller-nr-341/