Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Kentucky wymaga wtyczki ładowania Tesli dla stacji ładujących 

Stan Kentucky wymaga, aby firmy zajmujące się ładowaniem pojazdów elektrycznych dołączały wtyczkę Tesli, jeśli chcą uczestniczyć w stanowym programie elektryfikacji autostrad finansowym z funduszy federalnych.

Jak informuje Reuters, plan Kentucky wszedł w życie w piątek, czyniąc go pierwszym stanem, który nakazał technologię ładowania Tesli, chociaż stany Teksas i Waszyngton wcześniej dzieliły się takimi planami.

Departament Transportu USA na początku tego roku powiedział, że firmy ładujące muszą zapewnić wtyczki CCS, aby kwalifikować się do dotacji z federalnych funduszy na wdrożenie 500 000 ładowarek EV do 2030 roku. Dodał, że zasada zezwala na to, aby stacje ładowania miały inne złącza, o ile obsługują one CCS.

Oprócz wymagań federalnych dla konkurencyjnego Combined Charging System (CCS), Kentucky nakazuje użycie wtyczki Tesli, zwaną North American Charging Standard (NACS), na stacjach ładowania – zgodnie z zapytaniem ofertowym Kentucky (RFP) dla stanowego programu ładowania pojazdów elektrycznych.

„Każdy port musi być wyposażony w złącze SAE CCS 1. Każdy port powinien również umożliwiać podłączenie i ładowanie pojazdów wyposażonych w porty ładowania zgodne z normą North American Charging Standard (NACS)” – czytamy w dokumentach.

Tesla, dominujący producent pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych, odniósł w ostatnich tygodniach szereg zwycięstw w zakresie technologii ładowania, poczynając od decyzji Ford Motor, mówiącej, że zastosuje NACS.

Jednak grupa producentów i operatorów ładowarek pojazdów elektrycznych sprzeciwia się planowi Teksasu, aby nakazać używanie włączenie technologii Tesli w stacjach ładowania, twierdząc, że jest to „przedwczesne”.

„Potrzebny jest czas, aby odpowiednio ujednolicić, przetestować i certyfikować bezpieczeństwo i interoperacyjność złączy Tesli w całej branży” – napisali w liście do Texas Transportation Commission.