Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Kierowcy Ubera będą musieli być zatrudnieni. Co to oznacza dla światowego giganta przewozów indywidualnych?

Kalifornia uchwala przełomowy projekt, który wymaga, by Uber i Lyft traktowali swoich kierowców jak pracowników.

Ustawodawcy z Kalifornii przyjęli ustawę, która zmusi firmy działające w takim modelu jak Uber i Lyft, aby traktować swoich wykonawców usług jak pracowników, dając im dostęp do lepszej ochrony płac i świadczeń.

Głosowanie (wygrane 29–11) odbyło się wieczorem we wtorek czeka teraz na decyzje gubernatora stanu. Oczekuje się, że wywodzący się z Partii Demokratycznej gubernator Gavin Newsom podtrzyma swoje wcześniejsze poparcie dla projektu i go zatwierdzi.

Propozycja, która ma wejść w życie 1 stycznia, spotkała się z ostrym sprzeciwem ze strony firm udostępniających przejazdy i firm dostarczających na żądanie. Kiedy Uber, który w zeszłym kwartale zanotował rekordową stratę w wysokości 5,2 miliarda dolarów i zwolnił setki osób w tym tygodniu, zgłosił się do zostania spółką publiczną, powiedział SEC, że „negatywnie wpłynie to na jego działalność, gdyby kierowcy zostali sklasyfikowani jako pracownicy zamiast niezależnych kontrahentów. ”

Tak, wiem, że to wszystko dzieje się w Kalifornii, w najbardziej liberalnej części USA, do tego odległej o tysiące kilometrów od Warszawy, Poznania czy Krakowa. Rzecz w tym, ze zmiany w prawie dotyczącym dość nowej gałęzi usług mogą, jako pewna idea, podróżować dość szybko. Motywacja wcale nie musi być wyłącznie związana z prawami pracowników. W końcu nie pozostanie też bez wpływu na podatki. Jeśli Uber musiałby zatrudnić swoich kierowców jako pracowników np. w Polsce to musiałby zostawić znacznie więcej pieniędzy w budżecie kraju.

https://itreseller.pl/itrnewuber-zapowiada-nowe-inwestycje-technologiczne-w-polsce-w-swoim-centrum-badawczo-rozwojowym-w-polsce-zatrudnia-ponad-300-specjalistow-z-szeroko-rozumianej-branzy-it/