Kingston potwierdza pozycję lidera rynku pamięci SSD.
Kingston Digital Europe Co LLP – oddział Kingston Technology Company zajmujący się pamięcią flash ogłosił swoje wyniki za ostatni rok. W 2021 firma potwierdziła pozycję lidera rynku pamięci SSD. Popyt na dyski SSD w czwartym kwartale 2021 roku utrzymywał się na wysokim poziomie dzięki wzrostom w sektorach klientów indywidualnych, przedsiębiorstw i OEM. W październiku Kingston poszerzył również swoją ofertę, wprowadzając na rynek dwa nowe wysokowydajne dyski M.2 NVMe PCIe Gen 4 SSD: KC3000 i Kingston FURY Renegade.
Firma analityczna TrendFocus na podstawie danych rynkowych wskazała, że Kingston jest najczęściej wybieranym dostawcą klienckiej pamięci SSD. W 2021 roku jego udziały w rynku wyniosły 22,2%, a sprzedaż osiągnęła 22,3 mln sztuk. W samym czwartym kwartale udział firmy Kingston w rynku klienckich dysków SSD wzrósł do poziomu 26,8%, co świadczy o znacznym rocznym wzroście, osiągniętym pomimo niedoborów komponentów.
Według TrendFocus rynek klienckich SSD w 2021 wzrósł o 12,4%. Liczba notebooków wzrosła o 12% r/r, podczas gdy liczba komputerów stacjonarnych poszła do góry o 1% w tym samym okresie. Odzwierciedla to dobre przyjęcie przez klientów dysków półprzewodnikowych, głównie dzięki ich wydajności, rozmiarowi i mniejszemu zużyciu energii. Kingston utrzymuje przewagę konkurencyjną, dzięki ścisłej współpracy z dostawcami, partnerami i klientami. Pozwala to zachować elastyczność, a także dostosować się do stale zmieniających się potrzeb i warunków rynkowych.
„W roku 2021 odnotowano wzrost o prawie 9% w łącznej liczbie dostarczanych komputerów. To najwyższy wynik od 2014 roku. Wzrost popytu zwiększył, i tak już wysoką, liczbę dysków SSD w notebookach. A ten trend będzie się nadal rozwijał” – komentuje Don Jeanette, wiceprezes TrendFocus.
„Wyniki z 2021 roku potwierdzają rosnącą pozycję i znaczenie firmy Kingston na rynku dysków SSD” – mówi Tony Hollingsbee, SSD business manager, Kingston EMEA. „Obchodzący właśnie 35-lecie istnienia Kingston jest niezawodnym i godnym zaufania producentem rozwiązań pamięci masowej. W ciągu ostatniej dekady umacnialiśmy naszą ofertę produktów. Wprowadziliśmy zaawansowaną ofertę SATA i NVMe, zoptymalizowaną pod kątem notebooków i komputerów stacjonarnych. Zawdzięczamy to pracy naszego całego zespołu. Dziękujemy i cieszymy się, że możemy dzielić się sukcesami z naszymi partnerami i klientami.”
Lenovo zaprasza na pierwszy webinar z cyklu Lenovo Channel News.