Kinguin świętuje 10 milionów zarejestrowanych klientów. Tylko w minionym roku do platformy dołączyło 1,825,453 klientów, co ma związek z rosnącym zainteresowaniem cyfrowymi edycjami gier wideo.
Kinguin, pierwszy w historii cyfrowy rynek dla graczy, celebruje pozyskanie łącznie 10 milionów zarejestrowanych klientów. To wzrost o ok. 20 proc. w stosunku do początku roku 2020. Tylko w minionym roku do platformy dołączyło 1,825,453 klientów, co ma związek z rosnącym zainteresowaniem cyfrowymi edycjami gier wideo.
Kinguin podzielił się także informacjami o nawykach zakupowych swoich klientów. W ubiegłym roku najchętniej wyszukiwaną grą w serwisie był Minecraft. Drugie miejsce zajęła najlepiej sprzedająca się seria gier wideo – Call of Duty. Na pozycji trzeciej uplasował się symulator życia – The Sims 4. Jeszcze większym zainteresowaniem niż gry cieszył się jednak Windows 10, co pokazuje, że oprogramowanie niezwiązane z gamingiem jest ważnym elementem oferty platformy.
Klienci Kinguin wywodzą się z całego świata, co udowadnia, że platforma zagościła w globalnej świadomości graczy. 1,2 miliona (12,86%) kont pochodzi ze Stanów Zjednoczonych. Jest to zarazem kraj, z którego pochodzi największa liczba użytkowników. Łącznie ponad trzecią część klientów (36%) stanowią osoby z różnych krajów Europy. Ponadto 81% klientów mieści się w przedziale 18-34 r.ż., zaś spośród nich 87% stanowią mężczyźni.
Kinguin zwraca uwagę na regionalne różnice związane z zakupami gier i oprogramowania. Przykładowo, klienci z Kanady miesięcznie wydają o ok. 64€ więcej niż Włosi. Średnia kwota wydana miesięcznie przez pojedynczego klienta w ubiegłym roku wynosi 17,26€, choć w okresie świąteczno-noworocznym wzrosła do 21,08€.
„Niezmiernie cieszymy się z przekroczenia liczby 10 milionów klientów. Chcemy podziękować wszystkim z nich za to niezwykłe osiągnięcie. Dwudziestoprocentowy roczny wzrost w stosunku do roku 2020 oczywiście po części wynika z trwającej pandemii Covid-19, lecz jednocześnie odzwierciedla rosnącą liczbę konsumentów, którzy coraz częściej dokonują zakupu online.” – podkreślił Viktor Romaniuk Wanli, CEO i założyciel Kinguin.
Poza wzrostem liczby klientów Kinguin odnotował 20-procentowy wzrost liczby pracowników w ostatnich 12 miesiącach, również wiążący się z rozwojem branży gamingu wskutek dłuższego pozostawania w domu. Od początku pandemii w marcu 2020 aż 10 byłych pracowników wróciło do pracy w firmy Kinguin.
Obecnie na Kinguin.net dostępnych jest ponad 50 tys. produktów, zaś każdego miesiąca dołącza ok. 500 kolejnych. Klienci mogą korzystać z ponad 100 globalnych i lokalnych metod płatności. PayPal i płatności kartą były dostępne już w momencie startu platformy, lecz niedawno Kinguin stał się pierwszym rynkiem gamingowym oferującym płatności BitCoin, Orange Mobile i PayU. Także sprzedający mogą wypłacić swoje środki w BitCoinach.
https://itreseller.pl/itrnewhttps-itreseller-com-pl-it-reseller-tv-2/