Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Klienci samochodów elektrycznych GM muszą czekać na porty ładowania kompatybilne z Teslą 

General Motors nie zamierza umieszczać portów ładowania kompatybilnych z Teslą w swoich nowych pickupach Chevrolet Silverado EV przed rokiem modelowym 2025. Amerykański producent samochodów zrezygnował również z planów zaoferowania podstawowej wersji Silverado EV z ceną 39 000 USD, powiedziała Amy Masica, dyrektor marketingu samochodów ciężarowych Chevroleta, na konferencji prasowej. 

Jak informuje Reuters, GM na początku czerwca dołączył do Ford Motor w przyjęciu przez Teslę północnoamerykańskiego standardu ładowania (NACS), który szybko staje się normą ładowania pojazdów elektrycznych w Ameryce Północnej. Ale nowe przetworniki GM zasilane bateryjnie nie są jeszcze w pełni kompatybilne z siecią Supercharger Tesli.

Na konferencji inwestorów na początku czerwca dyrektor finansowy GM, Paul Jacobson, powiedział, że producent samochodów ma możliwość współpracy z Teslą przy opracowywaniu przyszłych lokalizacji dla ładowarek pojazdów elektrycznych.

Pierwsze ciężarówki Silverado EV Work Truck 2024 wyjeżdżają z fabryki GM w Detroit-Hamtramck, a dostawy do klientów flotowych rozpoczną się „za kilka tygodni” – poinformowali urzędnicy.

Podstawowy model kosztuje od 77 905 USD, z wyłączeniem kosztów wysyłki. Tańszy wariant Work Truck pojawi się pod koniec tego roku, w cenie od 72 905 USD. Mniej więcej w tym samym czasie klienci detaliczni będą mogli kupić dobrze wyposażone Silverado EV RST w cenie od około 105 000 USD. Tańsza edycja Trail Boss powinna pojawić się w przyszłym roku, kiedy to również pojazdy EV Silverado 2025 powinny trafić do sprzedaży.

Kiedy GM ogłosił Silverado EV na początku zeszłego roku, powiedział, że ceny zaczną się od 39 900 USD. Najbliższy rywal Silverado EV, Ford F-150 Lightning, był początkowo wyceniony na 39 974 USD, ale jego podstawowa cena wzrosła od tego czasu o 20 000 USD, czyli do 59 974 USD.

Masica powiedziała, że „warunki uległy zmianie” w rodzącym się sektorze elektrycznych pickupów, ale odmówiła podania, jak niskie będą ceny przyszłych wariantów Silverado EV.

Dyrektor wykonawczy GM Energy, Derek Sequeira, powiedział podczas premiery Silverado pod koniec czerwca, że GM będzie oferować adaptery do ładowania tylko dla elektrycznych pickupów na początku 2024 roku. Ostatecznie GM zastąpi obecny port ładowania CCS w swoich pojazdach elektrycznych gniazdem NACS kompatybilnym z Teslą. Oznacza to, że wczesne modele Silverado EV i innych pojazdów elektrycznych GM mogą wymagać użycia innego adaptera, aby korzystać z ładowarek CCS, które obecni partnerzy GM w zakresie ładowania dostarczają w całym kraju.

GM rozważa również zainstalowanie ładowarek NACS kompatybilnych z Teslą w swoich salonach, gdy tylko jego pojazdy zaczną być wyposażone w porty ładowania NACS, powiedział Sequeira. Dodał, że te nowe ładowarki GM prawdopodobnie będą nosić markę Ultium Charge 360.