Klienci skarżą się, że Copilot nie jest tak dobry jak ChatGPT
Microsoft robi wszystko, co w jego mocy, aby zmusić ludzi do korzystania z narzędzi Copilot AI, czy tego chcą, czy nie. Według nowego raportu kilku klientów zgłosiło problem: nie działa on tak dobrze, jak ChatGPT. Microsoft uważa jednak, że problem leży po stronie osób, które nieprawidłowo korzystają z Copilot lub nie rozumieją różnic między tymi dwoma produktami.
Taktyka Microsoftu, jeśli chodzi o narzucanie użytkownikom Copilota, jest porównywalna z kampaniami uaktualniania systemów Windows 10 i 11. Gigant z Redmond uruchomił subskrypcję Pro, po cichu instaluje aplikację Copilot na pecetach z systemem Windows, a niedawno wypuścił na rynek nowe Surface Pro 10 i Surface Laptop 6 z dedykowanymi przyciskami Copilot.
Pomimo tych wysiłków Copilot nie jest powszechnie lubiany. Według Business Insidera, który powołuje się na pracowników posiadających bezpośrednią wiedzę na temat opinii klientów, jedną z głównych skarg na to narzędzie jest to, że po prostu nie jest tak dobre jak ChatGPT.
„Za każdym razem, gdy klient zaczyna z niego korzystać, zaczyna porównywać go z ChatGPT i pytać: »Czy nie używacie tej samej technologii?«” – powiedziała jedna z osób.
Pracownicy Microsoftu powiedzieli BI, że Copilot for Microsoft 365, czyli wersja, która do tej pory dotarła do większości klientów, spotkała się z mieszanymi lub lekko pozytywnymi opiniami. Klienci wielokrotnie zgłaszali skargę, że Copilot nie ma porównania z ChatGPT. Microsoft twierdzi, że dzieje się tak dlatego, że klienci nie rozumieją różnic między tymi dwoma produktami: Copilot dla Microsoft 365 jest zbudowany na modelu Azure OpenAI, łącząc duże modele językowe OpenAI z danymi użytkowników w aplikacjach Microsoft Graph i Microsoft 365. Microsoft twierdzi, że oznacza to, że jego narzędzia mają więcej ograniczeń niż ChatGPT.
Oprócz zrzucania winy na pozorną ignorancję klientów pracownicy Microsoftu twierdzą, że wielu użytkowników po prostu nie radzi sobie z pisaniem podpowiedzi. „Jeśli nie zadasz właściwego pytania, [Copilot] dołoży wszelkich starań, aby udzielić ci właściwej odpowiedzi i może założyć pewne rzeczy” – powiedział jeden z pracowników. „To coopilot, a nie autopilot. Trzeba z nim popracować” – dodali.
Pracownik dodał, że firma Microsoft zatrudniła partnera BrainStorm, który oferuje szkolenia dotyczące platformy Microsoft 365, do pomocy w tworzeniu filmów instruktażowych, które pomogą klientom tworzyć lepsze podpowiedzi Copilot. Sam Microsoft również zapewnił duże wsparcie w zakresie tworzenia podpowiedzi dla swoich narzędzi AI, ale wydaje się, że niektórzy użytkownicy nadal mają z tym problemy.