Alior Bank uruchomił głosową asystentkę infolinii, która ma usprawnić kontakt z klientami. Bank zapowiada, że kompetencje i umiejętności voicebota będą systematycznie rozwijane.

Alior Bank uruchomił głosową asystentkę infolinii, która ma usprawnić kontakt z klientami. Bank zapowiada, że kompetencje i umiejętności voicebota będą systematycznie rozwijane, tak aby większość spraw, w tym pozyskiwanie informacji, można było zrealizować zdalnie. To kolejne działanie instytucji, które pozwoli na jeszcze szybsze odpowiadanie na potrzeby użytkowników.

 

Alior Bank, wprowadził dla swoich klientów voicebota – infoNina. Narzędzie stworzone we współpracy z Alfavox, SentiOne oraz Techmo opiera się o sztuczną inteligencję i pozwala na jeszcze sprawniejszą obsługę. Celem Alior Banku jest uproszczenie kontaktu klienta z infolinią w taki sposób, aby nie musiał on wybierać tematów rozmowy przy użyciu klawiatury telefonu. Wprowadzenie wirtualnej asystentki to kolejne działanie Alior Banku w ramach jednego ze strategicznych celów, jakim jest cyfryzacja i wykorzystywanie nowoczesnych technologii. Bank zapowiada stały rozwój tego rozwiązania.

Prace nad asystentką głosową ruszyły w Alior Banku na długo przed zagrożeniem epidemiologicznym, jakie niosło za sobą pojawienie się koronawirusa. Niewątpliwie przyspieszył on nasze działania w tym zakresie. W czasie pandemii preferowaną formą kontaktu jest właśnie kanał zdalny. Nasi klienci oczekują, że będzie on tak samo szybki i tak samo pomocny, jak w przypadku spotkania z bankierem w placówce. Jesteśmy przekonani, że voicebot InfoNina odpowie na te oczekiwania– mówi Mariusz Piturecki, Dyrektor Działu Digitalizacji i Rozwoju AI w Alior Banku.

 

Wprowadzanie do voicebota nowych funkcjonalności będzie następować stopniowo. Już teraz klienci mogą skorzystać z mechanizmu, dzięki któremu robot głosowy rozpozna intencję rozmówcy i na tej podstawie przekieruje go do odpowiedniego doradcy. W kolejnym etapie zostanie dodana funkcja, za sprawą której robot wytłumaczy podstawowe czynności, m.in. jak się zalogować do aplikacji mobilnej, czym charakteryzują się wybrane produkty i usługi bankowe i jakie należy spełnić warunki, aby móc z nich skorzystać.

Zależy nam, aby wprowadzane przez nas rozwiązania były dogodne i proste w użytkowaniu dla każdego klienta. Dotyczy to zarówno osób młodszch, jak i starszych. Udostępniony właśnie voicebot  to intuicyjne narzędzie, które umożliwi użytkownikom realizację wielu spraw, bez konieczności wychodzenia z domu– dodaje Mariusz Piturecki.

 

 

https://itreseller.pl/itrnew13-forum-gospodarcze-time/