Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Kobiety wybierają inne szkolenia IT niż mężczyźni, wynika z raportu Altkom Akademii „Rynek szkoleniowy w czasach niepewności”

Z raportu „Rynek szkoleniowy w czasach niepewności” wynika, że kobiety wybierają inne szkolenia niż mężczyźni. W większości dotyczą one umiejętności miękkich i są prowadzone w formie online. Ze szkoleń IT korzysta jedynie 19 proc. kobiet – wynika z danych Altkom Akademii.

  • Kobiety wybierają szkolenia z miękkich umiejętności, takich jak zarządzanie projektami czy zarządzanie zespołem
  • Ze szkoleń IT korzysta jedynie 19 proc. kobiet – wynika z danych firmy szkoleniowej Altkom Akademii
  • Menedżerowie powinni nie tylko umożliwić równy dostęp do szkoleń technologicznych dla kobiet, ale i zachęcać je do szkolenia się w tym obszarze
  • W dobie niedoboru specjalistów każda nowa osoba z ekspercką wiedzą jest na wagę złota
  • Kobiety wolą szkolenia w formie distance learning, mężczyźni w formie stacjonarnej.

 

– Na tę sytuację wpływają różnego rodzaju kulturowe i mentalne bariery, takie jak przekonanie, że technologie to „twarda”, męska domena. Przebijanie szklanego sufitu leży w dobrze pojętym interesie samych organizacji, ponieważ dzięki niemu przybywa wykwalifikowanych specjalistek. – mówi Natalia Gozdowska, ekspertka ds. rozwoju kompetencji menedżerskich w Altkom Akademii.

 

Z najnowszego raportu „Rynek szkoleniowy w czasach niepewności” dowiadujemy się o znaczących różnicach potrzeb szkoleniowych kobiet i mężczyzn. Są to cenne informacje dla pracodawców, którzy obecnie borykają się z problemem braku specjalistów, czy wypaleniem zawodowym w swoich firmach. Pracodawcy powinni dowiedzieć się, w jaki sposób mogą wesprzeć swoich pracowników i pracownice, aby zyskać stabilny zespół.

 

Kobiety wolą miękkie umiejętności. Ale czy na pewno?

Z raportu Altkom Akademii jasno wynika, że większość kobiet w przyszłości nadal będzie wybierać szkolenia z zarządzania projektami (46 proc.), umiejętności miękkich (45 proc.) czy zarządzania zespołem (43 proc.). Dzięki inwestycji w rozwój tych kompetencji rynek niebawem będzie mógł zyskać nową generację ambitnych liderek. Jednak w dzisiejszych czasach empowermentu i  zapewniania równych szans na drodze kariery – rolą menedżerów jest wychodzenie z inicjatywą i aktywne zachęcanie do rozwijania się również w niepopularnej wciąż wśród kobiet dziedzinie technologicznej. Z danych zebranych od stycznia 2021 do października 2022 przez firmę szkoleniową Altkom Akademia wynika, że jedynie 19 proc. kobiet bierze udział w  szkoleniach z obszaru IT.

 

– Na tę sytuację wpływają różnego rodzaju kulturowe i mentalne bariery, takie jak przekonanie, że technologie to „twarda”, męska domena. Przebijanie szklanego sufitu leży w dobrze pojętym interesie samych organizacji, ponieważ dzięki niemu przybywa wykwalifikowanych specjalistek – mówi Natalia Gozdowska z Altkom Akademii.

 

Z ciekawych wniosków wypływających z raportu wymienić można to, że kobiety chętniej biorą udział w szkoleniach w formie distance learning (53 proc.), gdzie sięgają po nowoczesne metody, takie jak podcasty czy aplikacje, natomiast mężczyźni preferują formy tradycyjne i stacjonarne (60 proc.). Z raportu wynika również, że oczekiwania odbiorców wobec szkoleń online są coraz większe. Dzisiejsze szkolenia online muszą być przeprowadzane na bardzo wysokim poziomie i w angażujący sposób.

 

Inwestycja w kobiety IT

Pokonywanie przeszkód związanych z mentalnymi barierami i zwiększanie liczby kobiet zdobywających kompetencje w zakresie programowania oraz systemów informatycznych leży w dobrze pojętym interesie samych firm.

 

– W dobie niedoboru specjalistów każda nowa osoba z ekspercką wiedzą jest na wagę złota. Zyska na tym sam biznes, który będzie mógł korzystać z pracy lepiej wykwalifikowanych, różnorodnych zespołów – mówi Natalia Gozdowska.

 

Udział kobiet w szkoleniach z obszaru IT jest znikomy, ale dostrzegalny.

 

– Cieszy nas fakt, że mimo wszystko udział kobiet w szkoleniach technologicznych jest zauważalny, przy okazji staramy się, aby był jeszcze większy – przykładem takich działań z naszej strony jest m.in. współpraca ze wspierającą rozpoczynające przygodę z IT kobiety Fundacją Digital University – mówi Robert Tomaszewski, Business Development Director w Altkom Akademii.

 

Z raportu „Rynek szkoleniowy w czasach niepewności” wynika, że coraz większym zainteresowaniem w przyszłości cieszyć się będą szkolenia z zarządzania i organizacji projektów IT. Dla wielu kobiet z doskonale rozwiniętymi umiejętnościami miękkimi może to być okazja do wkroczenia w działy IT. Zadaniem liderów jest umiejętne wypatrywanie talentów wśród kobiet w swoich zespołach i kierowanie ich na nieoczywiste tory.

 

Microsoft wspólnie z firmą Intel podczas uroczystej gali Channel Connect 2022, nagrodzili najlepsze firmy partnerskie.