Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Kolejna wielka firma o globalnym zasięgu dołącza do bojkotu reklamowego Facebooka. Disney ograniczy płatne kampanie w największej sieci społecznościowej na świecie.

Jak podaje Wall Street Journal, Disney zmniejszy wydatki na reklamę na Facebooku. Powodem jest dołączenie mediowego giganta do bojkotu reklamowego, wywołanego niedostateczną cenzurą treści w serwisie Marka Zuckerberga. 

Disney dołącza do innych firm, które przystąpiły do bojkotu organizowanego przez amerykańskie środowiska progresywno-lewicowe. Jak podaje WSJ, Disney nie ogłosił publicznie, że tnie na Facebooku, ale po cichu zmienił plany reklamowe. Wiadomo, że firma wstrzyma reklamowanie swojej usługi przesyłania strumieniowego wideo Disney+ na Facebooku. Cięcia mają także dotknąć reklam należącej do Disneya platformy Hulu.

Utrata wpływów reklamowych od takiego giganta jak Disney będzie odczuwalna, nawet biorąc pod uwagę skalę działań Facebooka. Chociaż zwykłe bojkoty konsumenckie zwykle nie przynoszą efektów, ten, ze względu na poparcie wielu firm, ma szansę na sukces.

Wcześniej do bojkotu dołączyły takie firmy jak Unilever, Starbucks, Coca-Cola, Adidas, Honda czy Ford. O co chodzi w proteście? Zorganizowany przez szereg organizacji progresywnych, jak NAACP, Anti-Defamation League, Color of Change i Free Press bojkot opiera się o żądanie od Facebooka ściślejszej kontroli treści, celem zabezpieczenia użytkowników przed natknięcie się na mowę nienawiści czy głoszenie niewłaściwych treści. Przy okazji ostatniego spotkania władz Facebooka z organizatorami protestu, platforma społecznościowa odmówiła aktywistom zajęcia przez nich stanowisk dyrektorskich w firmie, co jest jednym z postulatów protestujących. Więcej o tym:

https://itreseller.pl/itrnewspotkanie-wladz-facebooka-i-dzialaczy-na-rzecz-praw-obywatelskich-nie-przyczynilo-sie-do-wstrzymania-bojkotu-platformy-spolecznosciowej-przez-reklamodawcow/