Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Kolejny komunikator otrzyma reklamy. Meta już pracuje nad spersonalizowanymi ogłoszeniami

WhatsApp nie jest już wolny od reklam. Meta zaczęła wyświetlać ogłoszenia w sekcji Status i promowanych kanałach, wykorzystując lokalizację, język i spersonalizowaną aktywność w aplikacji. Póki co dotyczy to tylko wybranych rynków jak Indie i Brazylia, ale nietrudno zgadnąć, że wkrótce trend obejmie też pozostałe kraje.

Meta wprowadziła reklamy do WhatsAppa. Użytkownicy zobaczą je w sekcji Status (zakładka Aktualizacje) oraz w promowanych kanałach. Firma wykorzystuje dane o lokalizacji, języku i aktywności w aplikacji, by lepiej dopasować treści reklamowe. Tyle dobrze, że reklam nie uświadczymy w prywatnych czatach.

Meta podkreśla, że nie udostępnia treści prywatnych rozmów reklamodawcom, jednak niezależnie od kraju, dane i zachowania wszystkich użytkowników są od długiego czasu personalizowane właśnie pod reklamy. Przedstawiciele firmy zapewniają, że ogłoszenia mają być nienachalne i nie wpłyną na bezpieczeństwo komunikacji. WhatsApp nadal korzysta z szyfrowania end-to-end, więc treść wiadomości pozostaje prywatna.

Obecnie nie ma opcji, ani planu całkowitego wyłączenia reklam w sekcji Status. Meta nie przewiduje przycisku „wyłącz reklamy” ani ustawienia pozwalającego na ich blokadę. Reklamy są integralną częścią nowej polityki monetyzacji aplikacji i będą widoczne dla wszystkich użytkowników korzystających z zakładki Aktualizacje. Reklamy pojawią się też dla WhatsApp Business.