Kolejny komunikator otrzyma reklamy. Meta już pracuje nad spersonalizowanymi ogłoszeniami

WhatsApp nie jest już wolny od reklam. Meta zaczęła wyświetlać ogłoszenia w sekcji Status i promowanych kanałach, wykorzystując lokalizację, język i spersonalizowaną aktywność w aplikacji. Póki co dotyczy to tylko wybranych rynków jak Indie i Brazylia, ale nietrudno zgadnąć, że wkrótce trend obejmie też pozostałe kraje.
Meta wprowadziła reklamy do WhatsAppa. Użytkownicy zobaczą je w sekcji Status (zakładka Aktualizacje) oraz w promowanych kanałach. Firma wykorzystuje dane o lokalizacji, języku i aktywności w aplikacji, by lepiej dopasować treści reklamowe. Tyle dobrze, że reklam nie uświadczymy w prywatnych czatach.
Meta podkreśla, że nie udostępnia treści prywatnych rozmów reklamodawcom, jednak niezależnie od kraju, dane i zachowania wszystkich użytkowników są od długiego czasu personalizowane właśnie pod reklamy. Przedstawiciele firmy zapewniają, że ogłoszenia mają być nienachalne i nie wpłyną na bezpieczeństwo komunikacji. WhatsApp nadal korzysta z szyfrowania end-to-end, więc treść wiadomości pozostaje prywatna.
Obecnie nie ma opcji, ani planu całkowitego wyłączenia reklam w sekcji Status. Meta nie przewiduje przycisku „wyłącz reklamy” ani ustawienia pozwalającego na ich blokadę. Reklamy są integralną częścią nowej polityki monetyzacji aplikacji i będą widoczne dla wszystkich użytkowników korzystających z zakładki Aktualizacje. Reklamy pojawią się też dla WhatsApp Business.