Kolejny pozew przeciwko CrowdStrike – tym razem skarżą się pasażerowie lotniczy

CrowdStrike znajduje się wręcz w tragicznej pozycji wskutek konsekwencji, jakie za sobą poniosła globalna awaria z 19 lipca. Tym razem firma została pozwana przez podróżnych, których loty zostały opóźnione lub odwołane.

Przypomnijmy, że aktualizacja oprogramowania firmy wywołała problemy systemowe w około 8,5 miliona komputerów na całym świecie. Dotknęły one różne branże, w tym właśnie lotniczą. Linie lotnicze Delta AirLines oceniły, że ich straty mogą wynieść nawet 500 mln USD.

W proponowanym pozwie zbiorowym, złożonym w sądzie federalnym w Austin w Teksasie, trzy osoby obwiniają CrowdStrike o zaniedbania w testowaniu i wdrażaniu oprogramowania. Powodowie twierdzą, że wielu pasażerów starających się dotrzeć do celu wydało setki dolarów na zakwaterowanie, posiłki i alternatywne sposoby podróżowania. Inni z kolei stracili pracę lub cierpieli z powodu problemów zdrowotnych spowodowanych koniecznością spania na podłodze lotniska. Twierdzą oni, że CrowdStrike powinien wypłacić odszkodowanie każdemu, kogo lot został zakłócony.

CrowdStrike stwierdził w oświadczeniu:

Uważamy, że ta sprawa nie ma podstaw i będziemy stanowczo bronić firmy.

Czyli, innymi słowy, nihil novi. Identyczne oświadczenie firma przedstawiła w odpowiedzi na pozew akcjonariuszy złożony 31 lipca, po spadku cen akcji o około jedną trzecią.