Komisja Europejska zmusi Facebooka, Google, Twittera i innych gigantów technologicznych do intensyfikacji działań przeciwko fake newsom.

Komisja Europejska domaga się, aby cyfrowi giganci skuteczniej walczyli z fałszywymi informacjami w sieci. Facebook, Google, Twitter i inni giganci technologiczni muszą stać się bardziej skuteczni.

 

Akceleratorem dla tematu walki z fake news stał się COVID-19. Fałszywe wiadomości dotyczące  epidemii przyspieszyły wezwania do mediów społecznościowych, aby były bardziej proaktywne w walce z tym problemem. Firmy, w tym Mozilla i organizacje handlowe z branży reklamowej, podpisały kodeks postępowania w 2018 roku, później do akcji włączyły się m.in. Microsoft i TikTok. Komisja Europejska stwierdziła jednak, że ów kodeks ma kilka niedociągnięć.

 

Wiceprzewodnicząca Komisji ds. Wartości i przejrzystości, Vera Jourova, wezwała do podjęcia dalszych działań w celu przeciwdziałania nowym zagrożeniom.

 

„Ponieważ jesteśmy również świadkami nowych zagrożeń i aktorów, nadszedł czas, aby pójść dalej i zaproponować nowe środki. Platformy muszą stać się bardziej odpowiedzialne i przejrzyste. Muszą się między innymi otworzyć i zapewnić lepszy dostęp do danych ”- powiedziała Jourova.

 

Komisja Europejska pracuje obecnie nad europejskim planem mającym uczynić demokrację bardziej odporną na zagrożenia cyfrowe. Komisja ma również zaproponować do końca roku nowe przepisy zwane ustawą o usługach cyfrowych, które zwiększą zakres odpowiedzialności mediów społecznościowych i odpowiedzialność za treści na ich platformach.

 

https://itreseller.pl/itrnewmotorola-wprowadza-na-rynek-skladany-model-razr-5g-ten-niezwykly-telefon-bedzie-mozna-kupic-wyraznie-taniej-niz-inne-skladane-smartfony/