KOMSA Polska z umową na dystrybucję gogli i okularów VIVE od HTC, globalnego lidera rozwiązań VR (Virtual Reality).
HTC, globalny lider rozwiązań VR (Virtual Reality), kontynuuje rozwój innowacyjnej technologii na rodzimym rynku. Podpisana właśnie umowa z KOMSA Polska na dystrybucję gogli i okularów VIVE ma zapewnić tajwańskiej marce dotarcie do jeszcze większego grona klientów B2B, zainteresowanych zupełnie nową jakością w szkoleniach, prezentacji produktów i edukacji.
Dynamiczny wzrost zainteresowania wirtualną rzeczywistością oraz liczby projektów szkoleniowych VR realizowanych dla biznesu i edukacji to wyraźny dowód na to, że rozwiązania te wyszły już poza ramy czystej rozrywki. Technologia VR zaczyna odgrywać na polskim rynku coraz większą rolę w budowaniu specjalistycznych kompetencji i przewagi biznesowej.
– Rewolucja VR dzieje się, nomen omen, na naszych oczach. Niebagatelny wpływ miała na to pandemia i związana z nią konieczność przejścia w tryb pracy i nauki zdalnej. W HTC zauważamy wyraźnie, że ostatnie dwa lata cechują się znaczącym przyspieszeniem, jeśli chodzi o wdrażanie technologii VR. Szczególnie w obszarach związanych z edukacją, przemysłem i medycyną. Potencjał wzrostu, jeśli chodzi o zastosowanie tych rozwiązań w szkoleniach, jest olbrzymi, z czego oczywiście bardzo się cieszymy. Ponieważ chcemy dotrzeć do jeszcze większej liczby klientów B2B z różnych branż, zdecydowaliśmy się nawiązać współpracę z czołowym dystrybutorem sprzętu ICT, jakim jest KOMSA Polska. – podkreśla Aleksandra Grzybowska, Head of Marketing Eastern Europe
w HTC Poland.
VRealne korzyści dla biznesu
Rosnąca popularność rozwiązań VR wśród klientów B2B nie dziwi, biorąc pod uwagę korzyści, jakie mogą odnieść podmioty decydujące się na tak innowacyjną formę szkoleń.
– Obok mobilności rozwiązań VR, podstawową ich przewagą jest możliwość wyćwiczenia nowych umiejętności i wytrenowanie procedur poprzez doświadczenie, a także generowanie i modelowanie sytuacji ryzyka, z różnych względów niemożliwych do odwzorowania w rzeczywistym świecie. Kolejną korzyścią jest efektywne przyswajanie wiedzy i większe zaangażowanie osób korzystających z gogli VR. Ma na to wpływ atrakcyjna, urealniona formuła szkoleń i znane z gamingu zjawisko tzw. immersji, czyli pełnego pochłonięcia użytkownika przez wirtualną rzeczywistość. Taki efekt jest zazwyczaj niemożliwy do osiągnięcia w przypadku standardowych rozwiązań, jak prezentacje czy wykłady. – zwraca uwagę Aleksandra Grzybowska.
Rozwiązania VR mogą przełożyć się ponadto na oszczędność czasu i pieniędzy dla
organizatorów specjalistycznych szkoleń. Dotyczy to w szczególności firm międzynarodowych, wysyłających trenerów między oddziałami rozsianymi po całym świecie. W tym kontekście wykorzystanie VRu może mieć również pozytywny wpływ na obniżenie kosztów społecznych działalności biznesowej poprzez minimalizację śladu węglowego.
Szkolenia szyte na miarę
Dynamicznemu rozwojowi rynku VR w Polsce sprzyja duża liczba software house’ów, potrafiących tworzyć content 3D najwyższej jakości. Łączenie klientów z deweloperami to jeden z podstawowych filarów opieki merytoryczno-technicznej, gwarantowanej przez HTC Poland użytkownikom gogli VIVE. Rozwinięta sieć partnerów produkujących content umożliwia przygotowanie szkoleń i programów edukacyjnych ściśle pod potrzeby firm czy instytucji publicznych. HTC w ramach wsparcia klienta standardowo pomaga w doborze odpowiedniego modelu gogli i zapewnia opiekę techniczną i serwisową.
Namacalne efekty współpracy HTC z softwarehouse’ami i klientami z sektora biznesu czy edukacji możemy już obserwować. Gogle VIVE wykorzystywane są między innymi do kursów z pierwszej pomocy (rozwiązanie 4 HELP VR), cyberbezpieczeństwa (Company (Un)hacked), w szkolnictwie podstawowym(Wirtualne Laboratorium Empiriusz) i ponadpodstawowym (Aktywna Tablica). W szkolnictwie wyższym stosuje je się np. w symulatorze Scena Zbrodni rozwijanym przez firmę TRUESENSE. Korzystają z niego studenci prawa, kryminologii czy kryminalistyki.
Z kolei w dolnośląskim Jaworze, w fabryce Mercedes-Benz Manufacturing Poland, odbywają się na nich szkolenia ze składania silników. W kontekście rozwijania specjalistycznych umiejętności warto również wspomnieć o symulatorze żurawia wieżowego od dewelopera Flint System. Rozwiązanie to zapewnia w pełni bezpieczne i efektywne szkolenie dla operatorów ciężkiego sprzętu, przy jednoczesnej redukcji kosztów.
– Możliwości zastosowania rozwiązań VR są de facto nieograniczone. Wymieniać mogłabym długo. Szkolenia BHP. Nauka anatomii przez przyszłych lekarzy i weterynarzy. Poznawanie technik kryminalistycznych na odwzorowanym miejscu zbrodni. Onboarding nowego pracownika z efektem WOW. Obsługa prądnicy przez funkcjonariuszy straży pożarnej. Szkolenia cabin crew linii lotniczych. Można powiedzieć śmiało „Sky is the limit”. – zaznacza Aleksandra Grzybowska.
Wirtualna rzeczywistość, realna dystrybucja
W ofercie KOMSA Polska klienci zainteresowani rozwiązaniami VR znajdą gogle HTC VIVE z serii PRO, FLOW oraz FOCUS. Ta pierwsza powstała z myślą o użytkownikach z branż, w których liczy się maksymalna precyzja ruchu. Wśród nich są na przykład architekci, inżynierowie przemysłowi czy chirurdzy. Współpraca gogli z komputerem PC zapewnia tu odpowiednią wydajność i możliwość pracy na detalu w trakcie szkoleń.
– Nawiązanie współpracy z HTC Poland stanowi dla KOMSA Polska możliwość budowania kompetencji w dynamicznie rozwijającym się i perspektywicznym biznesowo obszarze, jakim jest VR. Jestem przekonany, że te innowacyjne i pełne korzyści rozwiązania będą zyskiwały z każdym rokiem coraz większe zainteresowanie wśród klientów B2B oraz resellerów i integratorów. Faktem jest, że w ostatnim czasie dostawaliśmy wiele zapytań z rynku o gogle VR. Podpisując umowę na dystrybucję z ich czołowym producentem, możemy odpowiedzieć na potrzeby biznesu, a jednocześnie wspierać poprzez nasze kanały handlowe tę fascynującą zmianę technologiczną. – uważa Piotr Dębiec, Product Sales Manager w Departamencie Solutions KOMSA Polska.
FLOW to lekkie, sterowane smartfonem okulary przeznaczone stricte dla biznesu. Dzięki wykorzystaniu w nich technologii VIVE Sync istnieje możliwość organizacji w firmie mobilnego biura, czyli wirtualnej przestrzeni do telekonferencji i zdalnej pracy z zespołem lub klientami. Rozwiązanie to wydaje się szczególnie atrakcyjne w kontekście zmian na rynku pracy i trendów społeczno-technologicznych (Metaverse), jakie nabrały przyspieszenia w ostatnich dwóch latach. Gogle z serii FOCUS nie wymagają, jak modele PRO, połączenia z komputerem, zapewniając znacznie większą swobodę ruchu. Przykładowym ich odbiorcą są takie instytucje jak muzea czy parki rozrywki.