Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Kongres Kadrowy „Moc jest w ludziach” – Rekrutacje pracowników największym wyzwaniem działów kadrowych – wnioski z badania Sage Polska.

Rekrutacje pracowników największym wyzwaniem działów kadrowych. Taki wniosek płynie z ogólnopolskiego badania Sage, którego wyniki zaprezentowano na tegorocznym Kongresie Kadrowym „Moc jest w ludziach”. Pierwsza edycja Kongresu Kadrowego, który odbył się 31 maja w Warszawie zgromadziła blisko 100 specjalistów z obszaru kadrowo-płacowego. Podczas wydarzenia ogłoszono wstępne wyniki ogólnopolskiego badania Sage „Wyzwania, opinie i potrzeby specjalistów kadr i płac”*, które wyraźnie pokazują, że obecnie mamy do czynienia z umacniającym się rynkiem pracownika. W konsekwencji ponad połowa respondentów wskazała, że to rekrutacja wykwalifikowanych kadr stanowi dzisiaj największe wyzwanie dla służb kadrowo-płacowych. 

 

40 proc. badanych uznała, że jednym z wyzwań jest konieczność radzenia sobie z presją płacową. Kłopoty sprawiają kadrowcom także takie obszary jak sprawozdawczość zewnętrzna (38 proc.) i ewidencja czasu pracy – 32 proc. badanych. Z drugiej strony oczekiwania specjalistów kadrowo-placowych jako pracowników, nie odbiegają od powszechnych trendów na rynku pracownika. Ma to swoje odzwierciedlenie w potrzebie systematycznego udoskonalania swoich kompetencji – niemal 80 proc. respondentów zależy na rozwoju osobistym i szkoleniach.

 

 

– Przedsiębiorcy stoją dziś przed dużym wyzwaniem. Zatrudnienie i utrzymanie pracownika wymagają dużej elastyczności wobec jego potrzeb i ambicji. Ludzie oczekują rozwoju zawodowego, coraz uważniej planują kariery. Nie wystarczy już zaplecze socjalne – powiedział podczas Kongresu Piotr Ciski, Dyrektor Zarządzający Sage Polska i jednocześnie gospodarz wydarzenia. Chętnie o tym mówię, bo Sage jest w tej komfortowej sytuacji, że już nie odczuwamy niedogodności na tych polach. W naszej organizacji sprawdziło się miękkie zarządzanie. Zaufaliśmy naszym pracownikom, oddaliśmy w ich ręce dużo większy zakres odpowiedzialności i możliwość decydowania, w jaki sposób zadania będą realizowane. Efektem jest znaczny wzrost zaangażowania, lepsza wydajność oraz spadek rotacji zatrudnienia. Moc jest w ludziach i wystarczy ją uruchomić – dodał.

 

 

W ramach Kongresu Kadrowego odbyło się szereg prelekcji tematycznych z udziałem ekspertów z obszarów kadrowo-płacowych, prawnych, jak i psychologii biznesu.

Prelekcja „Powrót do pracy po długich nieobecnościach” wygłoszona przez ekspert prawa pracy i rachunkowości, Dyrektor Zarządzającą Grant Thornton, Monikę Smulewicz odnosiła się do zadań, jakie stoją przed przedsiębiorcą w ramach utrzymania pracownika. Prelegentka wskazała na konieczność traktowania pracownika po partnersku. Według ekspert, przedsiębiorcy dający pracownikom czas, szanujący nawet dłuższą niemożność wykonywania pracy – poza ustawowo przewidzianymi – zyskują zaufanie, wdzięczność zatrudnionego, a tym samym lepszą opinię na rynku pracy.

Prelekcja „Zarządzanie wachlarzem świadczeń płacowych i pozapłacowych”, którą poprowadził ekspert z zakresu bezpieczeństwa prawnego, Paweł Ziółkowski odnosiła się do prawnych możliwości przedsiębiorców w tym zakresie. Obok kwestii prawnych, prelegent zwrócił uwagę na możliwość włączenia pracowników w kwestie planowania świadczeń, ze względu na różne potrzeby i indywidualne zapatrywania dotyczące korzyści finansowych i niefinansowych.

 

 

Braki kadrowe? Czas na zarządzanie możliwościami ludzkimi!

Do prelegentów na czas debaty dołączyli Wojciech Eichelberger – psycholog biznesu i psychoterapeuta oraz Cezary Karolczyk – ekspert obszaru kadrowo-płacowego. Uczestniczący w debacie pt. „Zarządzanie możliwościami ludzkimi” specjaliści zaproponowali nowe spojrzenie na relacje pracodawca-pracownik i proste sposoby na wprowadzenie. Główne wnioski z rozmowy można ująć w czterech punktach:

 

  1. Pokolenie ZET – według ekspertów nastawienie młodych ludzi do pracy, jako jednego z elementów życia, nie zaś głównego celu wnosi wiele równowagi do organizacji. Różnice pokoleniowe występują w każdej dekadzie, próba zmiany nastawienia młodszych pokoleń i przekonania do działania według potrzeb starszego pokolenia nigdy nie odnosi sukcesu. Akceptacja potrzeb ZET-ki, które skupiają się na rozwoju osobistym i doświadczaniu otwiera przed biznesem nowe możliwości. Kto chce się rozwijać wykonuje swoją pracę najlepiej jak potrafi, dokształca się na własną rękę, jest niezawodny, a to przecież definicja wykwalifikowanego i zadowolonego pracownika, tego najbardziej efektywnego.
  2. Starsi i młodsi w zespole – dywersyfikacja wieku zatrudnionych wydaje się niektórym przedsiębiorcom niekorzystna; niemniej coraz rzadziej w ogłoszeniach o pracę wymagany jest wiek „do”. Rynek pracownika dyktuje warunki i pracodawcy rezygnują coraz częściej z podobnego czynnika i zatrudniają osoby starsze, emerytów. Przynosi to firmom wymierne korzyści: mieszane wiekowo zespoły są efektywniejsze. Młodsi pracownicy wnoszą organiczną umiejętność pracy z nowymi technologiami, szybkość działania i reakcji; starsi uzupełniają zespół doświadczeniem, refleksją i niezawodnością. Ważnym elementem polityki dywersyfikacji wieku zatrudnionych jest element integracji pokoleń w działaniu – delegowanie zróżnicowanych wiekowo do realizacji wspólnych zadań.
  3. Żeby przyśpieszyć, trzeba zwolnić – wysoka konkurencyjność na rynku, rozwój technologii wymuszają na biznesie coraz szybsze tempo pracy. Niemniej aby uzyskać przewagę konkurencyjną i utrzymać tempo, pracodawcy powinni szczególną uwagę poświęcić przygotowaniu zespołu i zbadaniu jego możliwości. Potrzeba na to czasu, zbudowania relacji – nie tylko w formie umowy. Organizacje, które wpisują w biznes integrację z pracownikami, czas na rozmowy, miejsce na odpoczynek, indywidualne warunki pracy – zyskują najwięcej.
  4. Pozwolić robić swoje – zaufanie do pracownika i oddawanie realizacji zadań w jego ręce, jego sposobem zwiększa poziom odpowiedzialności za powierzone zadanie. Pracownik zna swoje możliwości najlepiej. Ten sprawdzony, po przejściu okresu próbnego i adaptacji w firmie będzie wiedział, co i w jakim czasie należy wykonać. Podbudowany zaufaniem przyłoży więcej starań do współpracy z zespołem. Kontrolowanie na zasadach budowania statusu zadań – rozmowy i wsparcia przyśpiesza prace i daje pracodawcom informacje zwrotne: w czym pracownik się sprawdza, w jakim obszarze potrzebuje szkolenia. Przedsiębiorcom ułatwia to budowanie ścieżek kariery zatrudnionych, a pracownikom daje ogromną satysfakcję.

 

Wsparcie firm w automatyzacji procesów kadrowo-płacowych zapewniane przez nowoczesne oprogramowanie daje przedsiębiorcom czas na budowanie biznesu poprzez budowę relacji z pracownikami. Podczas Kongresu goście mogli zapoznać się z funkcjonowaniem nowego oprogramowania dla służb kadrowo-płacowych Sage Kadry i Płace ONE Payroll. Moc jest w ludziach – wystarczy ją obudzić!