Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Kongres Stanów Zjednoczonych: w 2023 roku pojawi się więcej regulacji dotyczących mediów społecznościowych

Kilka dni po tym, jak Kongres uchwalił ponadpartyjną ustawę o wydatkach zakazującą używania TikToka z urządzeń rządowych, ustawodawcy i zwolennicy twierdzą, że chcą wprowadzać dalsze regulacje dla funkcjonowania mediów społecznościowych w nowym roku, podaje CNBC.com.

 

TikTok, aplikacja do udostępniania wideo należąca do chińskiej firmy ByteDance, każdego miesiąca przyciąga ponad miliard użytkowników. Ustawodawcy i dyrektor FBI Christopher Wray wyrazili obawy, że struktura własności TikToka może narazić dane użytkowników z USA na niebezpieczeństwo, ponieważ firmy z siedzibą w Chinach są prawnie zobowiązane do przekazywania informacji o użytkownikach, jeśli rząd o to poprosi. TikTok wielokrotnie powtarzał, że jego dane użytkowników z USA nie znajdują się w Chinach, chociaż te zapewnienia nie złagodziły obaw.

 

Reprzentant Mike Gallagher, R-Wisc., porównał w niedzielę TikTok do „cyfrowego fentanylu”, mówiąc „Meet the Press” NBC, że jego zdaniem zakaz aplikacji powinien zostać rozszerzony na cały kraj. „To bardzo uzależniające i destrukcyjne” – powiedział. – „Widzimy niepokojące dane o destrukcyjnym wpływie ciągłego korzystania z mediów społecznościowych, szczególnie wśród młodych mężczyzn i kobiet tutaj w Ameryce”.

 

Demaskator Facebooka, Frances Haugen, powiedziała w niedzielę, że ponieważ platformy mediów społecznościowych, takie jak TikTok, Twitter i YouTube, działają przy użyciu podobnych algorytmów, organy regulacyjne powinny przede wszystkim dążyć do zwiększenia przejrzystości w zakresie ich działania. Haugen powiedziała, że jej zdaniem większość ludzi nie zdaje sobie sprawy z tego, jak daleko w tyle są Stany Zjednoczone, jeśli chodzi o regulacje dotyczące mediów społecznościowych. „To tak, jakbyśmy wrócili do 1965 roku i nie mielibyśmy jeszcze przepisów dotyczących pasów bezpieczeństwa” – powiedziała NBC „Meet the Press”.

 

Kongresowi nie udało się uchwalić wielu najbardziej zdecydowanych ustaw dotyczących technologii w 2022 r., w tym przepisów antymonopolowych, które wymagałyby od sklepów z aplikacjami opracowanych przez Apple i Google udostępnienia programistom większej liczby opcji płatności oraz narzędzi prawnych, które podniosłyby poziom bezpieczeństwa dzieci w Internecie.

 

Kongres poczynił w 2022 roku większe postępy niż w przeszłości w kierunku stworzenia kompromisowego projektu ustawy dotyczącego krajowych standardów prywatności, ale wciąż to tylko mozaika przepisów stanowych określających sposób ochrony danych konsumentów.

 

Senator Amy Klobuchar, D-Minn, powiedziała, że istnieje ponadpartyjne poparcie dla wielu z tych ustaw, a wiele z nich trafiło do Senatu. Powiedziała jednak, że lobby technologiczne jest tak potężne, że projekty ustaw z „silnym, ponadpartyjnym wsparciem” mogą się rozpaść „w ciągu 24 godzin”. Klobuchar przyznała w niedzielę, że sytuacja z mediami społecznościowymi zmieni się tylko wtedy, gdy Amerykanie zdecydują, że mają dość. „Jesteśmy w tyle” – powiedziała NBC „Meet the Press”. – „Czas na rok 2023, niech to będzie nasze postanowienie, że w końcu uchwalimy jedną z tych ustaw”.